tiếng việt  česky  english 

rozšířené vyhledávání

Objednat se

Informace o způsobu sjednání schůzky za účelem podání žádosti o krátkodobé (schengenské) vízum, dlouhodobé vízum a o dlouhodobý/trvalý pobyt.

 

 

Žádáme žadatele, aby nepředkládali dokumenty v plastových fóliích/obalech. Děkujeme za pochopení a spolupráci.

 

KRÁTKODOBÉ (SCHENGENSKÉ) VÍZUM

Žádosti o krátkodobé schengenské vízum jsou přijímány prostřednictvím vízového centra VFS Global v Hanoji, v Da Nangu a v Ho Či Minhově Městě. Objednání termínu probíhá prostřednictvím webové stránky vízového centra.

Na zastupitelském úřadu mohou podat žádost pouze rodinní příslušníci občanů EU/ČR, držitelé diplomatických/úředních/služebních pasů a členové oficiálních delegací a osoby cestující urgentně z humanitárních důvodů. Pro podání žádosti na velvyslanectví je nutné sjednat si termín prostřednictvím emailu hanoi.consulate@mzv.gov.cz


ŽÁDOSTI O DLOUHODOBÝ/TRVALÝ POBYT

Zájemci o sjednání schůzky za účelem osobního podání žádosti o povolení k dlouhodobému/trvalému pobytu se registrují prostřednictvím systému slosovatelných registrací.

Slosovatelná registrace se netýká žádostí podávaných v rámci zvláštního režimu vládních programů (Klíčový a vědecký personál, Režim STUDENT) ani účelu vědecký výzkum. Na základě Nařízení vlády České republiky č. 220/2019 Sb., ze dne 26. 8. 2019 velvyslanectví České republiky v Hanoji nepřijímá žádosti o zaměstnaneckou kartu mimo uvedené vládní programy.

Kapacita ZÚ pro příjem žádostí o dlouhodobé a trvalé pobyty je 45 žádostí týdně.

 

ŽÁDOSTI O VÍZUM K POBYTU NAD 90 DNŮ

Dne 12. 8. 2025 od 14:00 do 20:00 hod. vietnamského času proběhne registrace pro příjem žádostí o dlouhodobá víza v průběhu měsíce září 2025

1. Žádost o termín k podání žádosti zašlete ve shora uvedený den a dobu na 
e-mailovou adresu: hanoi.visa@mzv.gov.cz.*

2. V předmětu e-mailu uveďte: číslo pasu.

3. V textu e-mailu uveďte česky nebo anglicky:

- úplné jméno (jak je uvedeno v cestovním dokladu),

- typ víza a účel pobytu. Dále případně uveďte jména manžela/manželky a dětí, pokud žádáte společně.

4. K e-mailu připojte tyto přílohy (ve formátu .pdf): 
- sken datové stránky pasu,
- sken dokladu o účelu pobytu žadatele – V případě účelu sloučení rodiny - povolení k pobytu, příp. dlouhodobého víza osoby, s níž se žadatel hodlá slučovat, oddací list v případě manželů a rodný list v případě nezletilých dětí. Za účelem studia – doklad o přijetí ke studiu. Za účelem sezónního zaměstnání - pracovní smlouvu a povolení k zaměstnání vydané Úřadem práce ČR. V případě jiných účelů pobytu - doklad o účelu pobytu. 

Na základě Nařízení vlády České republiky č. 220/2019 Sb., ze dne 26. 8. 2019 velvyslanectví České republiky v Hanoji nepřijímá žádosti o dlouhodobé vízum za účelem podnikání.

5. Žadatelé, kteří nejsou občany států patřících do územní působnosti Velvyslanectví ČR v Hanoji připojí rovněž sken dokladu, že mají ve státě v územní působnosti velvyslanectví povolen pobyt, a to nejméně po dobu předchozích dvou let. Nelze-li pobyt prokázat, žadatel podá žádost ve svém domovském státě.

6. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele. Výjimkou jsou situace, kdy s rodičem žádají nezletilé děti (→ rodič ve své žádosti o termín i své nezletilé děti) nebo kdy žádá rodina (→ jeden člen rodiny v žádosti o termín uvede i své nezletilé děti a manžela/manželku).

7. Váš e-mail bude elektronicky zpracován systémem založeným na náhodném prvku. 

8. Z registrace budou vyřazeny tyto e-maily: 
i) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu a jazyce podle bodu 2 a 3, 
ii) e-maily, které neobsahují přílohy podle bodu 4, případně 5, 
iii) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou** – s výjimkou e-mailů rodiny nebo rodičů, kteří zároveň registrují i své nezletilé děti, 
iv) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, 
v) e-maily zaslané mimo výše uvedenou registrační dobu, 
vi) e-maily s přílohami většími než 10 MB.

9. Čekejte na potvrzení. Velvyslanectví Vás bude do 7 dnů informovat, zda byl termín přidělen či ne.

10. Neobdržíte-li potvrzení o přidělení termínu v průběhu 7 dnů, znamená to, že Vaše žádost o termín nebyla systémem založeným na náhodném prvku vybrána nebo nebyla zaslána v souladu s podmínkami registrace. 

11. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již velvyslanectví věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas. 

Aktuální průměrná čekací lhůta na termín podání žádosti: 15 – 60 dní

Počet žádostí přijímaných na dané období: 12

*Uvedená e-mailová adresa je určena výhradně pro objednání k podání vízové / pobytové žádosti a neslouží k obecné komunikaci nebo zodpovídání dotazů.
**Pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů může antispam domény mzv.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému vyhodnotit jako spam, v důsledku čehož se nebude k těmto registracím přihlížet.