Objednací systém k podání žádostí o udělení víz
24.01.2024 / 16:59 | Aktualizováno: 26.03.2025 / 05:56
Termíny pro podání žádosti o vízum jsou na Velvyslanectví ČR v Tokiu udělovány na základě zaslání objednacího emailu na dedikovanou emailovou schránku Tokyo.Visa@mzv.gov.cz. Prostřednictvím této emailové schránky jsou udělovány termíny pro všechny druhy víz, tj. pro krátkodobá víza (k pobytu do 90 dnů), tak i dlouhodobá víza a pobyty (nad 90 dní).
Velvyslanectví ČR v Tokiu bude přijímat žadatele o udělení víz v úředních hodinách konzulárního a vízového oddělení vyhrazených pro přijímání víz, tj. ve dnech – pondělí, středa a pátek, od 9:00 do 12:00 (maximálně 18 žadatelů v uvedených úředních hodinách) – a to na základě předchozího objednání prostřednictvím výše uvedeného emailu. Bez předchozího objednání nebude možno žádost přijmout.
V rámci registračního systému pro objednávání termínů pro občany třetích zemí dlouhodobě pobývající v Japonsku, kteří si přejí podat žádost o dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání (zaměstnanecká karta) či dlouhodobé vízum za účelem sezónního zaměstnání činí kvartální kvóta 9 žádostí (3 žádosti měsíčně).
Prosíme všechny žadatele o vízum, aby nás kontaktovali na e-mailu Tokyo.Visa@mzv.gov.cz s žádostí o přidělení termínu co možná nejdříve, neboť čekací doba na volný termín pro podání žádosti může být někdy delší než obvykle (zejména v letních měsících, kdy může výjimečně přesáhnout až šest týdnů). Děkujeme za pochopení.
Jak postupovat při rezervaci termínu k podání vízové žádosti?
Žadatel zašle svůj požadavek prostřednictvím e-mailu Tokyo.Visa@mzv.gov.cz, v němž uvede následující skutečnosti (v tomto pořadí):
- jméno a příjmení
- datum narození
- národnost (pro občany, kteří nejsou japonští státní příslušníci, je nutno doložit jejich oprávněný dlouhodobý pobyt v Japonsku – scan pobytových karet)
- kontaktní údaje – telefon a emailovou adresu
- informaci, zda je žádáno o udělení krátkodobého schengenského (do 90 dnů) či dlouhodobého víza nebo pobytu (nad 90 dnů)
- účel pobytu v ČR – scan dokumentu/ů, které toto potvrzují (např. rozhodnutí o přijetí ke studiu, rozhodnutí Úřadu práce v případě zaměstnání, výpis z Obchodního rejstříku, pozvánka na konferenci, pozvání na obchodní jednání, pozvání vydané Cizineckou Policií ČR, itinerář v případě cesty za účelem turistiky či pracovní dovolené, apod. )
- scan datové stránky cestovního dokladu
- indikace žadatele, kdy je schopen se dostavit k podání se k vízové žádosti (úřad nemusí tuto informaci zcela akceptovat, neboť žádosti jsou posuzovány dle došlého pořadí).
Žadatel obdrží na zaslaný email automatickou odpověď, v níž bude informován o potvrzení přijetí jeho emailu s požadavkem k rezervaci termínu.
Žádosti se podávají osobně.
Pouze v případě, že budou uvedeny všechny výše uvedené skutečnosti, bude žádost žadatele dále zpracovávána, a žadatel obdrží další email, v němž mu bude potvrzen termín k dostavení se k podání vízové žádosti na zastupitelský úřad Tokio. Tento termín je neměnný. V případě, že žadateli ze závažných důvodů nebude vyhovovat, informuje o tomto prostřednictvím emailu zastupitelský úřad a následně si musí požádat znovu výše uvedeným způsobem o termín nový.
Registrační e-maily, na které nelze odpovědět z e-mailové schránky, do které byly doručeny, budou vyloučeny z registrace.
!! Občané třetích zemí dlouhodobě pobývající v Japonsku, kteří si přejí podat žádost o zaměstnanecké pobytové tituly (zaměstnanecká karta, sezónní zaměstnání), se hlásí prostřednictvím dedikovaného emailu Tokyo.Employment@mzv.gov.cz. Více informací zde !!