english  česky  日本語 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Objednací systém k podání žádostí o udělení víz

Termíny pro podání žádosti o vízum jsou na Velvyslanectví ČR v Tokiu udělovány na základě zaslání objednacího emailu na dedikovanou emailovou schránku Tokyo.Visa@mzv.gov.cz. Prostřednictvím této emailové schránky jsou udělovány termíny pro všechny druhy víz, tj. pro krátkodobá víza (k pobytu do 90 dnů), tak i dlouhodobá víza a pobyty (nad 90 dní).
 

Velvyslanectví ČR v Tokiu bude přijímat žadatele o udělení víz v úředních hodinách konzulárního a vízového oddělení vyhrazených pro přijímání víz, tj. ve dnech – pondělí, středa a pátek, od 9:00 do 12:00 (maximálně 18 žadatelů v uvedených úředních hodinách) – a to na základě předchozího objednání prostřednictvím výše uvedeného emailu. Bez předchozího objednání nebude možno žádost přijmout.

V rámci registračního systému pro objednávání termínů pro občany třetích zemí dlouhodobě pobývající v Japonsku, kteří si přejí podat žádost o dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání (zaměstnanecká karta) či dlouhodobé vízum za účelem sezónního zaměstnání činí kvartální kvóta 9 žádostí (3 žádosti měsíčně).

Prosíme všechny žadatele o vízum, aby nás kontaktovali na e-mailu Tokyo.Visa@mzv.gov.cz s žádostí o přidělení termínu co možná nejdříve, neboť čekací doba na volný termín pro podání žádosti může být někdy delší než obvykle (zejména v letních měsících, kdy může výjimečně přesáhnout až šest týdnů). Děkujeme za pochopení.

 

Jak postupovat při rezervaci termínu k podání vízové žádosti?

Žadatel zašle svůj požadavek prostřednictvím e-mailu Tokyo.Visa@mzv.gov.cz, v němž uvede následující skutečnosti (v tomto pořadí):

  1. jméno a příjmení
  2. datum narození
  3. národnost (pro občany, kteří nejsou japonští státní příslušníci, je nutno doložit jejich oprávněný dlouhodobý pobyt v Japonsku – scan pobytových karet)
  4. kontaktní údaje – telefon a emailovou adresu
  5. informaci, zda je žádáno o udělení krátkodobého schengenského (do 90 dnů) či dlouhodobého víza nebo pobytu (nad 90 dnů)
  6. účel pobytu v ČR – scan dokumentu/ů, které toto potvrzují (např. rozhodnutí o přijetí ke studiu, rozhodnutí Úřadu práce v případě zaměstnání, výpis z Obchodního rejstříku, pozvánka na konferenci, pozvání na obchodní jednání, pozvání vydané Cizineckou Policií ČR, itinerář v případě cesty za účelem turistiky či pracovní dovolené, apod. )
  7. scan datové stránky cestovního dokladu
  8. indikace žadatele, kdy je schopen se dostavit k podání se k vízové žádosti (úřad nemusí tuto informaci zcela akceptovat, neboť žádosti jsou posuzovány dle došlého pořadí).

 

Žadatel obdrží na zaslaný email automatickou odpověď, v níž bude informován o potvrzení přijetí jeho emailu s požadavkem k rezervaci termínu.

Žádosti se podávají osobně.

 

Pouze v případě, že budou uvedeny všechny výše uvedené skutečnosti, bude žádost žadatele dále zpracovávána, a žadatel obdrží další email, v němž mu bude potvrzen termín k dostavení se k podání vízové žádosti na zastupitelský úřad Tokio. Tento termín je neměnný. V případě, že žadateli ze závažných důvodů nebude vyhovovat, informuje o tomto prostřednictvím emailu zastupitelský úřad a následně si musí požádat znovu výše uvedeným způsobem o termín nový.

 

Registrační e-maily, na které nelze odpovědět z e-mailové schránky, do které byly doručeny, budou vyloučeny z registrace.

 

!! Občané třetích zemí dlouhodobě pobývající v Japonsku, kteří si přejí podat žádost o zaměstnanecké pobytové tituly (zaměstnanecká karta, sezónní zaměstnání), se hlásí prostřednictvím dedikovaného emailu Tokyo.Employment@mzv.gov.cz. Více informací zde !!