english  česky  日本語 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Objednávání k podání žádosti o zaměstnanecké karty a dlouhodobá víza za účelem sezónního zaměstnání na Velvyslanectví ČR v Tokiu

Na Velvyslanectví ČR v Tokiu byl zaveden nový systém objednávání termínů pro občany třetích zemí dlouhodobě pobývající v Japonsku, kteří si přejí podat žádost o dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání (zaměstnanecká karta) či dlouhodobé vízum za účelem sezónního zaměstnání.

Věnujte prosím pozornost změnám, ke kterým došlo při žádostech o zaměstnanecké karty a dlouhodobá víza za účelem sezónního zaměstnání.

A) občané Japonska:

Zájemci (občané Japonska) o sjednání termínu zašlou email dle postupu uvedeného na japonském webu velvyslanectví.

 

B) občané třetích zemí, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu v Japonsku:

  • • Poznámka: Cizinci dlouhodobě pobývající v Japonsku (kteří zároveň nejsou občany Japonska) mohou podat na ZÚ Tokio žádost o dlouhodobé pobytové oprávnění pouze v případě, že v Japonsku pobývají oprávněně a nepřetržitě po dobu nejméně dvou let a zároveň jsou držiteli japonského pobytového oprávnění o délce nejméně jednoho roku

 

Zájemci (občané třetích zemí) o sjednání termínu podání žádosti o zaměstnanecké karty či dlouhodobá víza za účelem sezónního zaměstnání se přihlásí na e-mailové adrese Tokyo.Employment@mzv.gov.cz podle následujících pravidel:

 

(Pozor, netýká se žadatelů o pobytové oprávnění za účelem vědeckého výzkumu - v takovém případě, prosíme, zašlete žádost o termín tímto způsobem.)

 

Podmínky pro odeslání registračního e-mailu:

1. Další e-mailová registrace proběhne 28. května 2025 od 09:00 do 15:00 (japonského času) - registrace bude otevřena po dobu 6 hodin. Na e-maily, které budou do e-mailové schránky Tokyo.Employment@mzv.gov.cz doručeny před zahájením objednávání nebo po jeho skončení nebude brán zřetel nebo budou z registrace vyřazeny. Doporučujeme proto posílat e-maily v prvních hodinách určených pro objednávání, nikoliv v jeho závěru.

2. Každý žadatel může zaslat pouze jeden e-mail. V případě, že jeden žadatel v daném termínu odešle více e-mailů, bude automaticky vyřazen z registrace, a to i v případě, že budou e-maily zasílány z různých e-mailových adres.

 

Podmínky obsahu registračního e-mailu:

1. V PŘEDMĚTU tohoto e-mailu musí být uvedeno POUZE ČÍSLO PASU ŽADATELE. Na e-maily, které budou mít v předmětu zprávy uvedené JINÉ informace než samotné číslo cestovního pasu (tj. i zkratky odkazující na přeposlání či odpověď FW, RE apod.), NEBUDE BRÁN ZŘETEL.

2. V obsahu e-mailu musí být uvedeny následující identifikační údaje žadatele:

- jméno, příjmení

- datum narození

- kontaktní telefon

- kontaktní e-mail

- účel pobytu (zaměstnanecká karta)

3. V jednom e-mailu lze objednat maximálně jednoho žadatele.

4. Přílohou e-mailu žádosti musí být POUZE kopie následujících dokumentů výlučně ve formátu PDF:

- naskenovaná kopie datové stránky cestovního dokladu žadatele

- sken pracovní smlouvy

- sken pobytových karet prokazujících nepřetržitý pobyt žadatele v Japonsku po dobu minimálně dvou let a pobytové karty prokazující současné povolení k dlouhodobému pobytu žadatele v Japonsku (tj. delší než jeden rok)

 

Při samotném podání žádosti musejí být předloženy identické dokumenty, které byly zaslány během registrace, jinak je registrace neplatná.

 

Upozorňujeme, že pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.gov.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovým registracím přihlíženo. Registrační e-maily, u kterých bude odesílatelem aktivována nemožnost odpovědi v kopii na registrační e-mail, budou vyřazeny z registrace.

Bez splnění výše uvedených náležitostí a podmínek je registrace neplatná a nebude na ni brán zřetel, respektive bude bez další odpovědi žadateli vyřazena ze zpracování.

Elektronická registrace v sobě obsahuje náhodný prvek. V případě úspěšné registrace bude konkrétní termín podání žádosti žadateli sdělen e-mailem zaslaným na kontaktní emailovou adresu uvedenou v objednávce. Stanovený termín je pevný a nelze jej v žádném případě měnit.

 

Úředními jazyky Velvyslanectví ČR v Tokiu jsou čeština, japonština a angličtina. Žadatelé o dlouhodobá víza a povolení k pobytu, kteří nejsou schopni komunikovat v žádném z těchto jazyků, si musí na vlastní náklady zajistit tlumočníka.

Sledujte prosím vždy web ZÚ Tokio pro aktuální informace k registracím.

 

Pro komunikaci ohledně vízových a konzulárních informací slouží výhradně e-mail: Tokyo.Consulate@mzv.gov.cz

Více informací dlouhodobých vízech/pobytech naleznete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR.