
Exportní seminář zaměřený na Japonsko v Brně a Praze
19.04.2018 / 15:10 | Aktualizováno: 19.04.2018 / 15:31
Ve spolupráci s CCCIJ opět uspořádalo Ministerstvo zahraničních věcí ČR již tradiční seminář zaměřený na export do Japonska “Doing Business in Japan”. Seminář se letos uskutečnil kromě Prahy také v prostorách Jihočeského inovačního centra (JIC) v Brně.
Seminář o exportu do Japonska zaměřený na ICT se uskutečnil 16. dubna v JIC v Brně a den poté, 17. dubna 2018, také v Praze v prostorách Černínského paláce Ministerstva zahraničních věcí ČR. Semináře zahajovali zástupci náměstka ministra zahraničních věcí Ivan Jančárek a Marek Svoboda a prezident CCCIJ Roman Watanabe a vystupovali zástupci JETRO v ČR a obchodní diplomat ze Zastupitelského úřadu ČR v Tokiu Stanislav Beneš. Pražský seminář zahájil také velvyslanec Japonska v ČR pan Kaoru Shimazaki. O své zkušenosti s exportem do Japonska se podělili zástupci firem Flowmon Networks a Avast.
Japonsko se otevírá zahraničí víc, než kdy dříve, i v souvislosti s přípravou na Olympijské hry 2020. Na konci roku 2017 se podařilo uzavřít smlouvu o ekonomickém partnerství EPA mezi EU a Japonskem, která podpoří obchodní výměnu a export.
Japonsko patří již nyní mezi významné obchodní partnery ČR. Je jednou ze zemí s vůbec největšími investicemi v ČR a zároveň je druhým nejvýznamnějším asijským exportním trhem pro ČR. I českým exportérům se stále více daří prosazovat na japonském trhu. Japonsko také ale patří např. k největším odběratelům Žateckého chmele, který se dováží z ČR přes sto let.
Největší potenciál mají české firmy např. v energetice, potravinářství, zdravotnických výrobcích či hi-tech sektorech jako jsou nanotechnologie, robotika a právě ICT. Firmy z ČR, které na japonský trh již úspěšně pronikly, působí v oblastech přesného strojírenství, pokročilých technologií a IT služeb.