français  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Velvyslanectví ČR
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo LinkedIn logo

Kongresy, semináře, teambuildingy: Česko láká francouzské firmy na špičkové zázemí

Ve dnech 29. května až 1. června 2025 se v České republice uskutečnila incomingová mise francouzských zástupců cestovních a eventových agentur zaměřených na kongresový a incentivní turismus (MICE). Akce byla finančně podpořena z programu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) a na její přípravě se podílela agentura CzechTourism a Velvyslanectví ČR v Paříži.

Ve spolupráci s partnery na české straně – Czech Convention Bureau a Prague Convention Bureau– byl připraven atraktivní čtyřdenní program v Praze, Brně, Hustopečích a Lednicko- valtickém areálu. Jeho cílem bylo představit Česko jako moderní, kulturně bohatou a bezpečnou destinaci s kvalitní infrastrukturou pro pořádání kongresů, seminářů, firemních setkání a incentivních cest.

MICE turismus (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) představuje významný segment cestovního ruchu s vysokou přidanou hodnotou – účastníci těchto akcí zpravidla utrácejí více než běžní turisté, využívají kvalitní hotelové a gastronomické služby a často se do destinace vracejí i soukromě. Česko má v tomto ohledu silnou pozici díky své poloze, bohaté historii, profesionálním službám a dobrému poměru ceny a kvality. Francie patří mezi nejvýznamnější světové MICE trhy a zároveň mezi prioritní trhy pro český příjezdový cestovní ruch – ať už jde o sídla nadnárodních firem, agentury plánující incentivní programy, nebo instituce organizující mezinárodní kongresy.
Většina z francouzských účastníků mise doposud Česko ve své nabídce neměla či ji navštívila vůbec poprvé. Čtyřdenní mise tak představovala jedinečnou příležitost představit zemi jako destinaci, která nabízí vše potřebné pro úspěšnou realizaci firemních akcí: kvalitní hotely s moderním zázemím, bezpečné a dostupné prostředí, výbornou kuchyni a rozmanité doprovodné programy.

Během prvních dvou dnů dne účastníci absolvovali prezentace pražských hotelů a eventových prostor jako např. Fairmont Golden Prague, Hilton Old Town, Marriott, Barcelo Occidental, The Julius Prague, Palác Martinic a Villy Richter a dalších. Poslední večer v Praze byl věnován B2B networkingovému setkání, během nějž francouzští nákupčí navázali přímý kontakt s českými partnery včetně poskytovatelů, agentur CTA, DZK Travel a Passion for Prague.
Třetí den účastníci přejeli do Brna, kde navštívili hotely Continental, Passage, Grand Palace a Marriott Brno.
Závěrečný den mise zavedl účastníky na jižní Moravu, do Hustopečí a Lednicko-valtického areálu, kde absolvovali prezentaci Amande Wine Wellness Hotelu a zámku Château de Frontiere, který je součásti Lednicko-valtického areálu zapsaného na seznamu UNESCO.

Francouzští účastníci ocenili nejen profesionální organizaci programu, ale i vysokou kvalitu služeb, výbornou kuchyni, originalitu doprovodných aktivit a pohostinnost hostitelských subjektů. Mise přispěla k otevření nových obchodních příležitostí pro české hotely, agentury a další dodavatele služeb. Vzhledem k zaměření francouzských agentur na firemní či odbornou klientelu s vyšší kupní silou lze očekávat konkrétní výsledky ve formě nových zakázek, zvýšení tohoto typu turismu z Francie a vyšších výdajů návštěvníků na místě.

 

Galerie


MICE v ČR 2025