Úspěšný projekt Dánům představil Karlovarský a Jihočeský kraj
19.09.2022 / 15:03 | Aktualizováno: 26.09.2022 / 15:39
V rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie se ve dnech 12. - 16. září 2022 uskutečnil tzv. „FAM and press trip“ do Karlovarského a Jihočeského kraje, realizovaný společně Velvyslanectvím ČR v Kodani a zahraniční kanceláří státní agentury CzechTourism pro Skandinávii, s cílem přiblížit turisticky atraktivní kraje potenciálním dánským návštěvníkům.
Incomingová mise byla první částí kampaně, na níž naváže propagace v dánských médiích. Účastníci mise - dánští novináři a zástupci cestovních kanceláří a agentur měli během cesty možnost vychutnat prakticky všemi smysly jednotlivé dílky z pestré palety zážitků - ochutnat karlovarské a mariánsko-lázeňské „živé vody“, zaposlouchat se do tónů zpívající fontány, či sledovat mistry při výrobě skla ve sklárně Moser. Využili šance projet se lodí po Vltavě, navštívit zámky Hluboká nad Vltavou a Český Krumlov, vydali se do tajemných podzemních chodeb v Táboře a nechali se zlákat první českou turistickou stezkou kolem řeky Lužnice, která byla zařazena na seznam nejlepších stezek v Evropě. Během cesty za poznáním samozřejmě nechyběla ani ochutnávka tradičních českých kulinářských specialit, lokálních piv či moravských vín. Nedílnou součástí akce byly ovšem také prohlídky hotelových prostor a služeb, jež jednotlivé hotely regionu dánské náročné klientele nabízí.
Prvotní dojmy účastníků byly veskrze pozitivní, dánští hosté byli programem nadšeni, přestože většina z nich nebyla v ČR poprvé. Soudě podle bezprostředních reakcí vzbudily největší ohlas lokální produkty v kombinaci se službami světově vyhlášených lázeňských domů. Věříme proto, že první fáze kampaně svůj cíl splnila, a že atraktivní lokality jak v Karlovarském, tak v Jihočeském kraji rozšíří "českou" nabídku dánských cestovních kanceláří a agentur. K tomu bezesporu přispěje nejen připravovaná druhá část kampaně v médiích, ale též aktivní účast agentury CzechTourism na veletrzích cestovního ruchu v Dánsku.