عربي  česky  english 

rozšířené vyhledávání

kolejová doprava

Železniční doprava v Iráku

vlak jezdící z Bagdádu do Basry

Železniční síť v Iráku měla údajně délku 2.272km. Mají standardní rozchod 1.435 mm. V současné době je však jedinou provozovanou tratí v Iráku, tzv. jižní trasa (Baghdad-Basra Railway Line). V prosinci 2024 se v tisku objevily informace o tom,… více ►

Projekt výstavby elektrifikované trati Najaf - Kerbala

pohled na kopuli a minaret mešity Imam Ali v Najafu

Projekt je zadavateli označen jako „Metro Najaf – Kerbala“. Má jít o „stěžejní dopravní řešení pro miliony poutníků a návštěvníků, kteří každoročně navštíví posvátná města Najaf a Karbala“. Navrhovaná trasa… více ►

Ohlášený projekt výstavby metra v Bagdádu

Plánované trasy metra v Bagdádu

Projekt Bagdádského metra je označován jako elektrifikovaný kolejový systém (smíšený - nadzemní, podzemní i mimoúrovňový) za cca 10 mld USD (nejnověji již za 17,5 mld USD), bez lidské obsluhy, který má zajistit páteřní způsob přepravy pro… více ►

Dopravní projekt Development Path

předseda vlády Iráku o projektu Development Path

Největším v Iráku připravovaným projektem mezinárodního významu je strategický projekt euroasijského koridoru, který bývá v médiích označován jako „development road“ či „dry canal“ za 17 mld USD. V červenci 2024 ohlásila… více ►