Železniční doprava v Iráku
,10.03.2024 / 13:55 | Aktualizováno: 05.12.2024 / 08:16
Železniční síť v Iráku měla údajně délku 2.272km. Mají standardní rozchod 1.435 mm. V současné době je však jedinou provozovanou tratí v Iráku, tzv. jižní trasa (Baghdad-Basra Railway Line). V prosinci 2024 se v tisku objevily informace o tom,… více ►
Projekt výstavby elektrifikované trati Najaf - Kerbala
,04.03.2024 / 14:18 | Aktualizováno: 28.11.2024 / 15:29
Projekt je zadavateli označen jako „Metro Najaf – Kerbala“. Má jít o „stěžejní dopravní řešení pro miliony poutníků a návštěvníků, kteří každoročně navštíví posvátná města Najaf a Karbala“. Navrhovaná trasa… více ►
Ohlášený projekt výstavby metra v Bagdádu
,04.03.2024 / 14:16 | Aktualizováno: 04.08.2024 / 19:34
Projekt Bagdádského metra je označován jako elektrifikovaný kolejový systém (smíšený - nadzemní, podzemní i mimoúrovňový) za cca 10 mld USD (nejnověji již za 17,5 mld USD), bez lidské obsluhy, který má zajistit páteřní způsob přepravy pro… více ►
Dopravní projekt Development Path
,10.03.2024 / 16:51 | Aktualizováno: 03.11.2024 / 11:24
Největším v Iráku připravovaným projektem mezinárodního významu je strategický projekt euroasijského koridoru, který bývá v médiích označován jako „development road“ či „dry canal“ za 17 mld USD. V červenci 2024 ohlásila… více ►