Francouzští novináři navštívili DESIGNBLOK
13.10.2021 / 20:14 | Aktualizováno: 13.10.2021 / 21:53
Francouzští novináři z prestižních titulů IDEAT a ELLE Décoration navštívili ve dnech 6. - 10. října 2021 největší tuzemský festival designu a módy - DESIGNBLOK. Návštěva zahraničních novinářů specializujících se na design, architekturu a doplňky se uskutečnila díky finanční podpoře projektů ekonomické diplomacie a ve spolupráci s agenturou Profil Media. Jejím cílem bylo rozšířit povědomí o české designové scéně, kreativních značkách a samotném festivalu mezi čtenáře renomovaných odborných periodik v zahraničí. Pro novináře z Francie, Německa a Rakouska byl v České republice připraven bohatý program, který je zavedl i mimo hlavní dějiště DESIGNBLOKU do míst, kde vznikají artefakty a hodnoty současného moderního českého designu navazující na historickou řemeslnou tradici.
Letošní 23. ročník DESIGNBLOKU se konal ve dvou hlavních lokalitách v Praze - v prostoru bývalého kláštera Svatého Gabriela na Smíchově Gabriel Loci a v Uměleckoprůmyslovém muzeu. Bývalý klášter hostil pro letošní ročník přehlídky Superstudio, Openstudio i Art House a nabídl přehlídku současného moderního českého i zahraničního designu v historickém prostředí s jedinečným geniem loci. Novináři navštívili originální instalace perspektivních českých nábytkářských firem jako Master&Master, TODUS, TON, mmcité, designového osvětlení Brokis, sklářských značek Bomma a Rückl a mnoho dalších.
Součástí programu pro zahraniční novináře byly také návštěvy českých designérských studií, showroomů a ateliérů. V Křišťálovém údolí, které propojuje sklářské, bižuterní a šperkařské firmy na Liberecku, měli novináři možnost navštívit ikonické sídlo české sklářské a designérské společnosti Lasvit v Novém Boru. Architektura tohoto místa, které tvoří tradiční sklářský dřevěný dům ze začátku 19. století doplněný o moderní skleněný dům, odkazuje na silnou historickou tradici sklářství ve spojení s moderním a inovativním designem. Skleněná plastika této prestižní a v zahraničí žádané značky je k vidění také v Paříži, v neoklasicistní budově hotelu Peninsula.
Ve sklářské huti sklárny AJETO v Lindavě mohli zahraniční novináři sledovat výrobu a tradiční ruční práci mistrů sklářů při tavení skla, foukání a jeho dalším zpracování. Navštívili také sídlo výrobce křišťálu Preciosa, který se specializuje na křišťálové komponenty a šperkové kameny, dekorativní i technické sklo, křišťálové šperky nebo světelná řešení. Svítidlo z lustrařské díly nedaleko Kamenického Šenova zdobilo například i sídlo francouzského panovníka Ludvíka XV.
Během prohlídky showroomu společnosti USSPA měli novináři možnost vidět širokou škálu venkovních výřivek a domácích spa v sofistikovaném designu, za který tato úspěšná rodinná česká firma získala řadu prestižních mezinárodních ocenění a doplněných o vlastní USSPA technologie.
Stále více českých firem spolupracuje s designéry a využívá designu, kreativity a inovací jako nástrojů pro zvýšení atraktivity, kvality a životnosti svých výrobků. Kreativní průmysl v Česku produkuje 5 % HDP a meziročně roste rychleji než tradiční odvětví tuzemského průmyslu. Ekonomická diplomacie si je vědoma významu tohoto odvětví pro zvýšení přidané hodnoty české ekonomiky a image naší země v zahraničí a svými nástroji české kreativní firmy podporuje.
Zuzana Gamrotová, ekonomická diplomatka Velvyslanectví České republiky v Paříži
sledujte nás na