Zápis úmrtí v cizině – žádost o český úmrtní list
Pokud občan ČR zemřel v cizině, je k vyřízení rodinných i majetkoprávních záležitostí v ČR zapotřebí provést příslušný zápis do zvláštní matriky v Brně a obstarat český úmrtní list.
O zápis úmrtí státního občana České republiky do zvláštní matriky mohou požádat:
- člen jeho rodiny (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci)
- zástupce zplnomocněný členem rodiny
- fyzická osoba, které jsou známy osobní údaje zemřelého a která předkládá listiny uvedené dále
Náležitosti žádosti o vydání:
- zápis o úmrtí Žádost o zápis úmrtí
- cizozemský úmrtní list v úplném znění opatřený překladem
- doklad o státním občanství ČR zesnulého (pas, občanský průkaz, osvědčení o občanství)
- rodný list zesnulého
- oddací list, pokud byl zesnulý ženatý
- event. průkaz zdravotní pojišťovny a doklad o pohřbu nebo zpopelnění
Upozornění:
Cizozemský úmrtní list potřebný k provedení zápisu matriční události je součástí dokumentace zvláštní matriky v Brně a žadatelům se nevrací.
Repatriace post-mortem
Ohledně přepravy zesnulých občanů ČR ze zahraničí se mohou pozůstalí obrátit na pohřební ústav v ČR dle vlastního uvážení. Kompletní služby spojené s repatriací ze zahraničí do kteréhokoli místa v České republice zajišťuje například:
Veškeré formuláře naleznete na stránce Formuláře ke stažení.
[ español | česky ]
sledujte nás na