Konzulární úsek
22.09.2020 / 16:53 | Aktualizováno: 03.02.2025 / 08:41
Informace o poskytovaných službách a kontakty
Velvyslanectví ČR v Kuala Lumpur poskytuje 24 hodin denně, ve dnech volna i o svátcích, stálou pohotovost pro případ, že se občané ČR ocitnou z jakýchkoli důvodů na území Malajsie, Papui-Nové Guinee, Kiribati a Tuvalu v nouzi (ztráta dokladů, okradení, úraz apod.).
Telefonní číslo nouzové linky Velvyslanectví ČR v Kuala Lumpur je +420 222 420 222. Toto číslo prosím využívejte pouze v opodstatněných případech nouze a mimo pracovní dobu velvyslanectví.
Konzulární oddělení poskytuje pomoc občanům ČR především v těchto otázkách: |
Pracovníci konzulárního úseku rádi vyhoví všem žádostem spojeným s výše uvedenými činnostmi, avšak Velvyslanectví ČR nemůže:
Podrobněji o pomoci v nouzi. Konzulární ochrana občanů EU.
V případě cest do zahraničí je nutno dodržovat zákony a zvyklosti konkrétních cizích zemí. Doporučujeme se vyhýbat situacím ohrožujícím osobní bezpečnost. V průběhu celého pobytu chraňte své doklady. Před cestou doporučujeme vyhotovit kopii cestovního pasu a také se zaregistrovat v systému Drozd (Dobrovolná registrace občanů při cestách do zahraničí.) V případě nouze v Malajsii volejte stálou službu našeho zastupitelského úřadu a kontaktujte místní policii.
Poskytování pomoci občanům ČR, kteří se v zahraničí ocitli v nouzi, je jednou z důležitých činností, kterou zajišťuje naše konzulární pracoviště. Poskytováním pomoci se rozumí způsoby řešení situace občana ČR, který se ocitl v nouzi v zahraničí v důsledku mimořádné události hodné zvláštního zřetele, např. při autohavárii, hospitalizaci, v souvislosti s náhlým úmrtím, při omezení osobní svobody, při odcizení nebo ztrátě cestovních dokladů nebo finančních prostředků, a jestliže není schopen řešit tuto situaci bez pomoci ZÚ. Občan má možnost obrátit se na ZÚ a žádat o poskytnutí jeho pomoci či jiné součinnosti. Přitom je však potřebné, aby občan při řešení svého problému s konzulárními pracovníky v odpovídající míře kooperoval.
|
Úřední hodiny pro veřejnost: úterý a čtvrtek 9.00 - 12.00, výhradně po předchozím objednání.
Úřední jazyky: čeština a angličtina (pokud nerozumíte dobře ani jednomu z těchto jazyků, je třeba si zařídit na své náklady tlumočníka)
V případě ztráty nebo odcizení cestovního dokladu
Pokud dojde ke ztrátě či odcizení cestovního pasu během Vašeho pobytu v zahraničí, postupujte následovně:
- kontaktujte nejbližší policii a odcizení/ztrátu nahlaste,
- kontaktujte naše velvyslanectví; v případě, že nemáte k dispozici žádný průkaz totožnosti (platný občanský průkaz) ani kopii ztraceného/odcizeného dokladu, sdělte nám za účelem urychlení procesu řešení Vaší záležitosti následující správné a úplné údaje o své osobě a o svých rodinných příslušnících, které jsou nezbytné pro ověření Vaší totožnosti: jméno a příjmení, rodné číslo, datum a místo narození, trvalé bydliště, plná jména rodičů, jejich data a místa narození,
- obstarejte si 2 fotografie pasového formátu (3,5 x 4,5 cm),
- dostavte se osobně na naše velvyslanectví za účelem vystavení cestovního průkazu (náhradního cestovního dokladu). Tento doklad je určen k jednorázové cestě (k návratu do ČR) a doba jeho platnosti je za tímto účelem časově omezena,
- připravte si v hotovosti finanční částku v MYR odpovídající správnímu poplatku 400 Kč nebo tuto částku uhraďte na velvyslanectví platební kartou.
- Po vyřízení potřebných formalit obdržíte náhradní cestovní doklad
- Tento doklad předložíte na Imigračním úřadě Malajsie (+ jednu fotografii a policejní zprávu)
- Zaplatíte poplatek ve výši cca 100 MYR.
Kontakt na Imigrační úřad:
Headquarters of the Department of Immigration (Ministry of Home Affairs)
Level 1-7 (Podium) Block 2G4, Precint 2,
Federal Government Administration Centre,
62550 Putrajaya Federal Territory
Více informací, jak postupovat.
Tel: 03-88801000
Úřední hodiny
Pondělí - Čtvrtek 08:00 - 13:00 + 14:00 - 17:00
Pátek 08:00 - 12.15 + 14:45 - 17:00
V případě ztráty cestovního dokladu v Papui-Nové Guinei, Kiribati a Tuvalu je nutné oslovit velvyslanectví jiné členské země EU. S ohledem na skutečnost, že i v takovém případě je nutná asistence našeho velvyslanectví, nás laskavě kontaktujte e-mailem nebo telefonicky.
V případě ztráty nebo odcizení finančních prostředků
S ohledem na četnost poboček na území ČR i v cizině a rychlost převodu finančních prostředků do ciziny je jedním z nejlepších řešení pro občany, kteří se během pobytu v cizině ocitnou bez finančních prostředků, využití služeb společnosti Western Union. Finance takto zaslané lze mít k dispozici v řádu desítek minut. Výhodou je i neomezená výše zasílané částky. Na stránkách www.moneytransfer.cz je uveden seznam poboček s pracovní dobou na území ČR, pro více informací můžete využít telefonické kontakty +420 800 221 100 či +420 224 222 954.
Síť poboček Western Union ve světě, jejich adresy a provozní dobu lze nalézt na www.westernunion.com.