Podávání podnětů a stížností
22.01.2021 / 13:39 | Aktualizováno: 22.01.2021 / 13:44
Osoby, které se cítí být dotčeny jednáním zaměstnance Ministerstva zahraničních věcí (MZV) či úředním postupem konzulárního oddělení zastupitelského úřadu České republiky v Ankaře jsou oprávněny podat stížnost.
Podání stížnosti
Stížnost lze podat písemně v listinné podobě (prostřednictvím poštovního úřadu, kurýrních služeb či technických prostředků, elektronicky (datovou schránkou, e-mailem) anebo ústně, a to pouze v úředních hodinách.
Náležitosti stížnosti
Stížnost adresovaná konzulárnímu oddělení zastupitelského úřadu České republiky v Ankaře může být formulovaná výlučně v českém či slovenském jazyce. Pokud je však stížnost určena přímo pro Ministerstvo zahraničních věcí ČR, musí být napsána v českém jazyce, nebo musí být opatřena překladem do českého jazyka, vyhotoveném na náklady stěžovatele.
Ze stížnosti musí být jednoznačně patrné, kdo ji podává, jaké věci se týká a co se v ní požaduje, popř. navrhuje, dále musí obsahovat co nejpřesnější označení dotčených zaměstnanců konzulárního oddělení zastupitelského úřadu České republiky v Ankaře, popis události, která je příčinou stížnosti, popis místa a času, kdy došlo k události, uvedení případných svědků a doložení případných důkazů.
Musí zahrnovat kontaktní údaje stěžovatele (minimálně jméno a příjmení, doručovací adresu/datovou schránku).
Stížnost bez výše uvedených požadovaných náležitostí nemůže být řádně vyřízena.
Vyřízení stížnosti
Řádně podaná stížnost splňující všechny požadované náležitosti se vyřizuje v zákonné lhůtě 60 dnů od data doručení.
O vyřízení stížnosti je stěžovatel vyrozuměn písemně nebo elektronicky v českém jazyce.