Prezentace České republiky na největším japonském veletrhu cestovního ruchu Tourism Expo Japan 2018
26.09.2018 / 02:33 | Aktualizováno: 05.11.2020 / 05:38
Na výstavišti Tokyo Big Sight se ve dnech 20.9. – 23.9.2018 uskutečnil další ročník mezinárodního veletrhu cestovního ruchu Tourism Expo Japan 2018. Veletrh se skládal ze dvou dnů určených odborné veřejnosti, v jejichž rámci proběhly odborné semináře, B2B jednání a prezentace pro média, a z víkendových dvou dnů plně věnovaných prezentacím pro širokou veřejnost a zpestřených bohatým doprovodným programem. Česká republika se na veletrhu prezentovala expozicí na ploše 27 m², zorganizované tokijskou kanceláří agentury CzechTourism za podpory Velvyslanectví ČR v Tokiu a finanční podpory v rámci Projektů ekonomické diplomacie. Po skončení tohoto veletrhu absolvují čeští účastníci v doprovodu pracovníků CzechTourism Japan ještě B2B roadshow po několika japonských městech, ukončenou prezentací v prostorách Velvyslanectví ČR v Tokiu. Tato roadshow zahrnuje prezentační akce, semináře a návštěvy vybraných potenciálních japonských klientů.
Veletrhu Tourism Expo Japan 2018 se v rámci českého stánku zúčastnily následující partnerské organizace: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, město Brno, Letiště Praha, firmy Prague Boats, EasternEuropeTour a také firma P&M Ltd., japonský dovozce moravských vín (Znovín Znojmo, Vinařství Ludwig, Vinařství Lacina), českého piva (Pivovar Žatec), dřevěných loutek, hraček a dárkového zboží. Vystavovatele přišel na stánek podpořit také velvyslanec ČR v Japonsku, pan Tomáš Dub.
Hudební oživení české expozice folklórní hudbou, včetně půlhodinového nedělního koncertu na jednom z hlavních veletržních pódií, pak obstarali tradiční účastníci této akce, členové cimbálové muziky Strážničan. Vedle intenzivní prezentace turistických zajímavostí České republiky a workshopů moravského lidového výtvarného umění zde byl zároveň hojně propagován nadcházející 3. ročník tradičního Českého festivalu v Tokiu, který se bude konat ve dnech 28.9. – 30.9.2018.
Účast na prezentačních akcích cestovního ruchu v Japonsku má dle našeho názoru velkou opodstatněnost, neboť Japonsko dlouhodobě patří ke klíčovým asijským trhům z pohledu české incomingové turistiky. Japonská klientela představuje v naprosté většině příslušníky střední a vyšší příjmové skupiny, kteří většinou cestují do zahraničí na delší zájezdy a neváhají si za kvalitu připlatit. Japonský turista je tudíž celosvětové žádaným „zbožím“, o které se každoročně přijíždí na různé turisticky orientované akce po celém Japonsku ucházet dodavatelé a vystavovatelé z celého světa.
Stanislav Beneš, obchodně-ekonomický rada, Velvyslanectví ČR v Tokiu
sledujte nás na