
V Tokiu úspěšně proběhl Český festival 2018
01.10.2018 / 10:21 | Aktualizováno: 15.10.2018 / 05:50
(Archivní článek, platnost skončena 30.06.2019 / 02:00.)
Již potřetí přinesl Český festival širokou nabídku české kultury, tradic a produktů do největší světové metropole, do prestižních prostor kulturního centra Harajuku Quest Hall, ležícího v jedné z nejživějších částí Tokia. Nebývalý zájem široké japonské veřejnosti předčil veškerá očekávání pořadatelů. Akce byla finančně podpořena jako Projekt na podporu ekonomické diplomacie, potenciálním japonským zákazníkům se představila řada českých produktů.
Ve dnech 28. - 30. září 2018 měli návštěvníci Českého festivalu v Tokiu unikátní příležitost nahlédnout do české kuchyně, poslechnout si ukázky české klasické hudby i vystoupení cimbálové muziky Strážničan, objevovat zajímavá turistická místa naší země, ochutnat české speciality včetně široké nabídky piva a vína, či zakoupit si tradiční české výrobky jako například dřevěné hračky a loutky, knihy, přírodní kosmetiku, šperky či bižuterii, český křišťál, módní rukavice nebo modrotiskové textilie.
„Zájem o Český festival nás příjemně překvapuje. Letos jsme se rozhodli o trojnásobné navýšení kapacity, které umožnilo návštěvníkům příjemnější a pohodlnější zážitek z nabízeného programu i vystaveného zboží,“ pochvaluje si návštěvnost český velvyslanec v Japonsku Tomáš Dub a dodává: „Český festival v Tokiu představuje ideální propojení kultury, tradic a aktivní ekonomické diplomacie, což v japonských podmínkách funguje možná více než jinde ve světě.“.
Oficiálním sponzorem a hlavním partnerem letošního Českého festivalu byla firma Suntory Beer Ltd, dlouholetý podporovatel českého chmelařství a velkoodběratel žateckého chmele. Z dalších firem se akce zúčastnily Arch (přírodní kosmetika), CEDOK zakkastore (české starožitnosti a knihy), Cukr (cukrovinky), Dasenka (česká kuchyně), Ebina Beer (česká restaurace a minipivovar), Ikon Europubs (pivo Budvar), Japan Small Hydro Power (zástupce firem CINK a Mavel), Meiwa Sales Co. Ltd. (zástupce Moser a Český porcelán), Mighty (slovenská vína), Mind Artists International (hodinky PRIM), MOSHNA Japan (stříbrné šperky), Novesta Japan (obuv), P&M (české víno a tradiční české výrobky), Piano Prep (piano Petrof), Pilsner Urquell, Pstros (moravské víno), Saloos Japan (přírodní kosmetika), Socueus (klobouky TONAK), Strategy & Design Labo (kožené rukavice Holik), Violka (modrotiskové textílie), Wikilook (Preciosa, výrobky z křišťálu).
Tato akce, již spolupořádá Velvyslanectví ČR v Tokiu, České centrum Tokio a CzechTourism Japan, je každoročním vyvrcholením snah českých státních institucí o průřezovou propagaci České republiky v Japonsku. V letošním roce významně přispěla k oslavám výročí 100 let od vzniku samostatného Československa a stala se také jednou z klíčových akcí Roku českého byznysu v Japonsku.
Stanislav Beneš & Martin Bulánek, ekonomičtí diplomaté, Velvyslanectví ČR v Tokiu