Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   česky      english     

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo ministerského rady v MZV ČR s předpokladem vyslání na služební místo diplomata pro politickou, tiskovou a kulturní činnost na zastupitelský úřad v Akkře

 

Státní tajemník v Ministerstvu zahraničních věcí ČR, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ministerského rady v MZV ČR s předpokladem vyslání na služební místo diplomata pro politickou, tiskovou a kulturní činnost na zastupitelský úřad v Akkře, se služebním působištěm v Praze

1. Údaje o služebním místě

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby: (8) Zahraniční vztahy a služba.

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

- koordinace diplomatických vztahů České republiky s jiným státem, skupinou států nebo s mezinárodními orgány a organizacemi v oblasti politické, ekonomické, bezpečnostní, konzulární, kulturní, vědecké, školské, sociální a zdravotnické politiky státu;

- koordinace přípravy podkladů a stanovisek a zajišťování vnitrostátních předpokladů pro spolupráci;

- samostatné zpracování aktuálního, kulturního a tiskového zpravodajství a ostatních informačních a podkladových materiálů pro potřeby ZÚ a ústředí;

- zajišťování tiskové agendy úřadu včetně zajišťování kontaktů s místními médii, správy webové prezentace úřadu a sociálních sítí úřadu a podílení se na realizaci strategické komunikace Ministerstva zahraničních věcí ČR;

- příprava ročního plánu akcí veřejné diplomacie (dále jen „VD“) ZÚ, zajištění správného čerpání rozpočtu na akce VD ZÚ, zpracování Výroční zprávy ZÚ o činnosti v oblasti VD a reportování ústředí o vybraných stěžejních akcích VD ZÚ;

- samostatná koordinace a podíl na zajištění přípravy a průběhu konferencí, seminářů a dalších akcí VD ZÚ;

- zastoupení VZÚ v době jeho nepřítomnosti v zemi, či na základě jeho pověření zastupováním;

- zodpovědnost za vnitřní chod ZÚ a za oblast ochranného režimu a činnosti při mimořádných událostech. Zajištění průběžné aktualizace ochranného režimu ZÚ, Plánu činnosti při mimořádných událostech, Evakuačního plánu. Zajištění průběžných informací pro VZÚ v těchto oblastech;

- aktivně se podílet při organizačním zabezpečení všech aktivit ZÚ, a to na základě pověření VZÚ.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12. platové třídy.

V případě vyslání na služební místo diplomata pro politickou, tiskovou a kulturní činnost na zastupitelský úřad v Akkře a případného určení zástupcem vedoucího zastupitelského úřadu bude zaměstnanec zařazen do 13. platové třídy. Určení zástupce podléhá rozhodnutí vedoucího zastupitelského úřadu.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif pro 12. platovou třídu od 29 050 do 42 140 Kč, pro 13. platovou třídu od 32 180 do 46 820 Kč.

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Pro 12. platovou třídu rozpětí od 2 107 do 6 321 Kč, pro 13. platovou třídu rozpětí od 2 341
do 7 023 Kč
odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.

2.3 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou 1 roku s možností prodloužení na standardní dobu vyslání 4 roky.

V návaznosti na skončení výběrového řízení je předpokládaným měsícem nástupu do služby na služebním místě červenec/srpen 2025.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra

https://mv.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text-platne-od-1-1-2025.aspx

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané, respektive doručené ve lhůtě
do 15. května 2025, a to následovně:

- prostřednictvím datové schránky služebního úřadu e4xaaxh, nebo

- v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu epodatelna@mzv.gov.cz, nebo

- osobně na podatelnu služebního úřadu na níže uvedené adrese v úředních hodinách, nebo

- prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu: Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Personální odbor, Loretánské náměstí 5, 118 00 Praha 1[3].

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ministerského rady v MZV ČR s předpokladem vyslání na služební místo diplomata pro politickou, tiskovou a kulturní činnost na zastupitelský úřad v Akkře (č. j. 447349-1/2025-MZV/PERS)“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:

5.1 splňuje základní předpoklady:

a)     je státním občanem České republiky[4],

b)     dosáhl věku 18 let,

c)     je plně svéprávný[5],

d)     je bezúhonný[6],

e)     dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání[7],

f)      má potřebnou zdravotní způsobilost[8].

5.2 splňuje jiné požadavky:

1) splňuje jiný požadavek stanovený "Služebním předpisem č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“, kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka angličtiny, odpovídající alespoň úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 4 dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech a znalost dalšího jazyka, odpovídající alespoň úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 3 dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech[9].

V případě, že žadatel nedisponuje dokladem, prokazujícím požadovanou úroveň znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech, ale znalost cizího jazyka na požadovanou úroveň (anglický jazyk alespoň na úrovni C1 a další jazyk alespoň na úrovni B2) prokáže a do žádosti doloží jiným dokladem, neuvedeným v Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek, lze požadovanou znalost cizího jazyka pro účely účasti ve výběrovém řízení prokázat složením jazykového auditu MZV ČR na příslušnou úroveň, a to pouze v následujících jazycích – anglickém, francouzském, ruském, německém, portugalském, španělském, arabském nebo čínském.

Žadatelé, kteří absolvují jazykový audit a budou přijati do služebního poměru, jsou povinni doplnit si do 5 měsíců od přijetí do služebního poměru jazykovou kvalifikaci odpovídající požadavkům na dané služební místo a doložit požadovanou jazykovou znalost dokladem dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek, který tvoří přílohu rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019.

2) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 3 písm. d) zákona o státní službě "Služebním předpisem č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“, kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Tajné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů[10].

6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

a)     strukturovaný profesní životopis[11],

b)     motivační dopis,

c)     doklad prokazující úroveň znalosti cizího jazyka na požadovanou úroveň.

7. Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor prostřednictvím aplikace MS Teams.

Kontaktní e-mail v případě dotazů: pers@mzv.gov.cz

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Ministerstvo zahraničních věcí ČR podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto důvodu je vítán zájem žadatelek i žadatelů.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

 


[1]      Formulář žádosti tvoří přílohu tohoto oznámení.

[2]     Žádost nemusí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem.

[3]     Žádost musí být podána prostřednictvím provozovatele poštovních služeb tak, aby byla nejpozději posledního dne lhůty doručena služebnímu orgánu. V opačném případě bude žádost z výběrového řízení vyřazena.

[4]     Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami. Při podání žádosti lze doložit pouze čestné prohlášení o státním občanství, které je součástí formuláře žádosti. Uvedenou listinu žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.

[5]      Splnění tohoto předpokladu se dokládá čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti.

[6]      Splnění tohoto předpokladu se osvědčuje výpisem z evidence Rejstříku trestů, který si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti.

[7]      Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami (vysokoškolský diplom). Při podání žádosti lze doložit pouze prostou kopii nebo čestné prohlášení o dosaženém vzdělání, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.

V případě, že se nejedná o zahraniční vzdělání v členských státech EU, smluvních státech Dohody o EHS, Švýcarské konfederaci nebo Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, je třeba doložit originál nebo úředně ověřenou kopii nostrifikace. Pokud žadatel v době podání žádosti nedisponuje nostrifikací, musí nejpozději před konáním pohovoru doložit alespoň originál nebo úředně ověřenou kopii potvrzení o tom, že o uznání zahraničního vzdělání požádal. Samotný doklad o uznání zahraničního vzdělání musí v takovém případě doložit nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo.

[8]      Splnění tohoto předpokladu se dokládá čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti.

[9]      Splnění tohoto požadavku se dokládá vysvědčením/diplomem (včetně dodatku)/osvědčením nebo jiným dokladem prokazujícím dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka. Při podání žádosti je třeba doložit alespoň prostou kopii. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.

[10]     Splnění požadavku na stupeň „Tajné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání příslušného osvědčení před přijetím do služebního poměru a/nebo jmenováním na služební místo.

[11]     V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

přílohy

Žádost o přijetí do služebního poměru 30 kB docx (Dokument) 5. 5. 2025

.