česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: mzv
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Čína: E-Commerce jako vstupní brána na činský trh

Ministerstvo zahraničních věcí České republiky uspořádalo exportní seminář zaměřený na Čínu a tamní trh e-commerce. Seminář se uskutečnil dne 28.5. v Praze.

První blok exportního semináře zahájil náměstek ministra zahraničních věcí Martin Tlapa, který seznámil účastníky s nástroji moderní ekonomické diplomacie, které mohou čeští podnikatelé se zájmem o čínský trh využít. Pohovořil o potenciálu e-commerce na činském trhu a zmínil loňský rekord českého exportu do Číny, který činil 56 mld. Kč  O výhodách a úskalích podnikání v Číně dále hovořil ředitel zahraničního odboru Hospodářské komory Jiří Hansl. Následovala prezentace ekonomické diplomatky Barbory Kocourkové z Velvyslanectví ČR v Pekingu, která hovořila o zkušenostech s rozvíjejícím se oborem e-commerce, který může posloužit českým firmám jako vstupní brána na čínský trh. Řeč byla také o současných i plánovaných aktivitách české ekonomické diplomacie, která se snaží usnadnit českým podnikatelům pronikání na tento velmi specifický trh. Jako další prezentující vystoupil výkonný ředitel Alibaba Group pro Německo, Rakousko, Švýcarsko, východní Evropu a Turecko Karl Anton Wehner, který představil historii a aktivity společnosti Alibaba a seznámil posluchače se specifickými prvky čínského trhu se spotřebním zbožím. Na toto téma navázala i další prezentující, regionální manažerka Alipay Xiaoqiong Hu, která posluchačům detailně představila platformu Alipay. Její prezentace také nastínila řadu konkrétních obchodních příležitostí, které tato platforma může nabídnout českým firmám.

Ve druhém bloku vystoupil ředitel zahraniční kanceláře CzechTourism Šanghaj Štěpán Pavlík, který mluvil o příležitostech, které čínský trh nabízí českým podnikatelům právě díky stále rostoucímu počtu čínských turistů v České republice. Celý blok následně zakončila prezentace Jana Bejkovského ze společnosti Bino Europe, který se s posluchači podělil o praktické zkušenosti se zakládáním obchodu na platformě Tmall. Po přestávce již tradičně následovaly individuální konzultace – účastníci měli možnost osobně hovořit s ekonomickou diplomatkou Barborou Kocourkovou. Věříme, že tento seminář oslovil české podnikatele, kteří uvažují o prodeji svých výrobků v Číně prostřednictvím e-commerce. Je zjevné, že tento perspektivní trh skýtá značný potenciál pro český export.

přílohy

prezentace Bino europe 679 KB PDF (Acrobat dokument) 28.5.2018

prezentace MZV 2 MB PDF (Acrobat dokument) 28.5.2018

prezentace CT Šanghaj 279 KB PDF (Acrobat dokument) 28.5.2018