Zaměstnanecká karta
Žádost o zaměstnaneckou kartu podává cizinec, který bude v ČR pracovat déle než 3 měsíce.
Zaměstnanecká karta je formou dlouhodobého pobytu.
Žádost o zaměstnaneckou kartu se podává na místně příslušném zastupitelském úřadu ČR. Ten žádost postupuje Ministerstvu vnitra, které o ní rozhoduje. V případě kladného rozhodnutí vydá zastupitelský úřad ČR, na kterém byla žádost podána, vízum za účelem převzetí povolení k dlouhodobému pobytu, tj. zaměstnaneckou kartu. Po příjezdu na území ČR se cizinec dostaví na pobočku Ministerstva vnitra, které vydá zaměstnaneckou kartu.
Náležitosti k žádosti o zaměstnaneckou kartu:
- formulář
- cestovní doklad
- 2x fotografie
- poplatek (1 000 Kč)
- podpůrné doklady
- o účelu cesty (pracovní smlouva, dohoda o pracovní činnosti nebo smlouva o smlouvě budoucí, doklad k prokázání odborné způsobilosti pro výkon požadovaného zaměstnání – je-li vyžadováno)
- o ubytování (např. nájemní smlouva nebo jiné)
- o dostatečných finančních prostředcích (např. výpis z účtu nebo jiné)
- výpis z evidence Rejstříku trestů vydaný státem, jehož je cizinec občanem a také státem/státy, ve kterých cizinec v posledních 3 letech pobýval déle než 6 měsíců
- na vyžádání doklad potvrzující splnění požadavků opatření před zavlečením infekčního onemocnění
- cestovní zdravotní pojištění – v případě udělení víza
Podrobná informace o podání žádosti o zaměstnaneckou kartu je k dispozici na webové stránce Ministerstva vnitra, do jehož působnosti agenda zaměstnaneckých karet spadá.