česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Registrace k podávání žádostí o zaměstnanecké karty/Registration to apply for employee cards

Registrace pro zaměstnanecké karty je možná pouze na e-mailové adrese Beijing.Appointment@mzv.gov.cz
Registration for employee cards is possible only at the e-mail address Beijing.Appointment@mzv.gov.cz

Velvyslanectví České republiky v Pekingu tímto oznamuje, že objednávací systém pro osobní podání žádostí o zaměstnanecké karty je možný výlučně prostřednictvím e-mailové adresy Beijing.Appointment@mzv.gov.cz

Registrace pro zaměstnaneckou kartu není možná jiným emailem.

The Embassy of the Czech Republic in Beijing hereby announces that the ordering system for personal submission of applications for employee cards is possible exclusively via the e-mail address Beijing.Appointment@mzv.gov.cz

Registration for an employee card is not possible via other email.


Možnost elektronické registrace pro zájemce o sjednání schůzky za účelem podání žádosti o zaměstnaneckou kartu proběhne dne:

The possibility of electronic registration for those interested in arranging an appointment for the purpose of submitting an application for an employee card will take place on:

dne/date: 03.02.2025 od/from 10:00 do/till 16:00 (místní pekingský čas/local beijing time).

Termín podání žádosti bude následující měsíc po úspěšné registraci přidělen následujícímu počtu žadatelů:

The deadline for submitting an application will be allocated to the following number of applicants the following month after successful registration:

28

E-mailová registrace se bude konat ve výše uvedené datum a čínský čas. E-maily přijaté do e-mailové schránky Beijing.Appointment@mzv.gov.cz před nebo po zahájení objednávkového procesu nebudou brány v úvahu nebo budou z registrace vyloučeny. Proto se doporučuje zasílat e-maily během prvních hodin objednávkového období, nikoli na jeho konci.

The email registration will be held on the above date and Chinese time. Emails received in the email inbox of Beijing.Appointment@mzv.gov.cz before or after the start of the ordering process will be disregarded or excluded from the registration. It is therefore recommended that emails are sent during the first few hours of the ordering period, not at the end of it.


Přijetí žádostí následuje následující měsíc po ukončení registrace.

Termíny podání pro platné žádosti budou určeny následně v rozsahu 10 pracovních dnů s informováním formou emailu.

Na e-maily, které budou doručeny před zahájením objednávání nebo po jeho skončení nebude brán zřetel nebo budou z registrace vyřazeny.

Do předmětu zaslaného e-mailu  je zapotřebí uvést POUZE jedinečné číslo (alfanumerický zápis) cestovního pasu žadatele. Jiná forma zápisu v předmětu povede k vyřazení.

Na e-maily, které budou mít v předmětu zprávy uvedeny jiné informace než samotné číslo cestovního pasu a na e-maily, které budou doručeny do e-mailové schránky před zahájením objednávání (tedy před stanoveným dnem a hodinou) a na vícečetné (duplicitní) e-maily zaslané jedním žadatelem nebude brán žádný zřetel a budou považovány za neplatné.

Každý žadatel může zaslat pouze jeden e-mail. V případě, že jeden žadatel  zašle v daném termínu více e-mailů,  bude z tohoto termínu objednávání automaticky vyřazen, a to i v případě,  že  e-maily budou zaslány z více e-mailových adres.  

Pouze zápis v latince v předmětu a těle zaslaného emailu je akceptovatelný. Bude-li email obsahovat jiné znaky, tak žádost bude automaticky vyřazena!

 

Applications are accepted the following month after the end of registration.

Submission dates for valid applications will be determined subsequently within 10 working days with notification by email.

Emails that are delivered before or after ordering will not be taken into account or will be excluded from registration.

ONLY the unique number (alphanumeric notation) of the applicant's passport must be included in the subject of the e-mail sent. Any other form of registration in the subject will lead to exclusion.

For e-mails that will have other information in the subject of the message than the passport number itself and for e-mails that will be delivered to the e-mail box before the start of the order (i.e. before the specified day and time) and for multiple (duplicate) Emails sent by a single applicant will not be considered and will be considered invalid.

Each applicant can only one 1 email. In the event that one applicant sends multiple e-mails in a given period, he will be automatically excluded from this ordering period, even if the e-mails are sent from multiple e-mail addresses.

Only writing in Latin alphabet/script in the subject and body of a delivered email is acceptable. If the email contains other characters, the email will be automatically discarded!


Jak musí emailová objednávka vypadat (!): 

Váš e-mail má mít tyto 3 části: 

How the email order must look like (!):

Your email should have these 3 parts:


1. část (Předmět e-mailu): uveďte pouze číslo (alfanumerický zápis) Vašeho cestovního dokladu:

Příklad: 

EE123456789

V předmětu e-mailu musí být uvedeno jedinečné číslo čínského nebo jiného zahraničního pasu žadatele. E-maily s jinými údaji než samotným číslem zahraničního pasu v předmětu budou ignorovány (tj. žádný text nebo zkratky odkazující na přeposílání nebo odpověď - Fw:, Fwd:, Re: atd.).

Part 1 (Subject of e-mail): enter only the number (alphanumeric notation) of your travel document:

Example:

EE123456789

The unique Chinese or other foreign passport’s number of the applicant must be included in the subject line of the email. Emails with information other than the foreign passport number itself in the subject line will be disregarded (i.e. no text or abbreviations referring to forwarding or reply - Fw:, Fwd:, Re:, etc.).


2. část (Text e-mailu) - v textu e-mailu musí být uvedeny následující údaje (pouze latinkou a arabskými číslicemi- zápis jiným znaky či abecedou bude znamenat vyřazení) : 

· PŘÍJMENÍ a Jméno 

· Datum narození ve formátu DD.MM.RRRR (tedy den.měsíc.rok) 

· Číslo cestovního dokladu (alfanumerický zápis) 

· Kontaktní telefon včetně předvolby (pouze čínské či české číslo) 

Příklad: 

PŘÍJMENÍ Jméno 

11/10/1982 

EE123456789 

+86 123456789 

!POZOR! Text emailu nesmí obsahovat nic jiného! Na žádný jiný text nebude brán zřetel. Na žádosti o změnu termínu nebude žádná reakce!

Cizinci dlouhodobě pobývající na území ČLR, kteří zároveň nejsou občany ČLR, mohou podat žádost o dlouhodobé pobytové oprávnění pouze v případě, že na území ČLR pobývají oprávněně a nepřetržitě po dobu nejméně dvou let!!!

POZOR! Registrační e-maily, které mají odesílatelem aktivovanou funkcionalitu nemožnosti zasílání odpovědi ze schránky, do které jsou doručeny, budou z registrace vyřazeny!!! 

2nd part (E-mail text) - the following information must be included in the e-mail text (only in Latin and Arabic numerals - writing in other characters or alphabets will mean rejection) :

· SURNAME and First Name

· Date of birth in DD.MM.YYYY format (i.e. day.month.year)

· Travel document number (alphanumeric notation)

· Contact phone number including area code (only Chinese or Czech number)

Example:

SURNAME Name

11/10/1982

EE123456789

+86 123456789

!ATTENTION! The text of the email must not contain anything else! Any other text will be ignored. There will be no response to requests to change the date!

Foreigners residing in the territory of the PRC for a long time, who are not citizens of the PRC at the same time, can submit an application for a long-term residence permit only if they have resided in the territory of the PRC legally and continuously for at least two years!!!

ATTENTION! Registration e-mails that have the functionality of not being able to send a reply from the mailbox to which they are delivered activated by the sender, will be excluded from registration!!!


3. část (přílohy v e-mailu): v přílohách e-mailu žadatel musí připojit dvě (tři) oddělené přílohy ve formátu pdf (odkazy na přílohy umístěné v cloudových úložištích se nepřijímají, pouze jeden soubor PDF bude znamenat vyřazení): 

· kopii datové stránky svého cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií ve formátu pdf 

· kopii dokladu prokazujícího účel pobytu – např. pracovní smlouva

· držitel cestovního dokladu, který nebyl vydán ČLR: Povolení k pobytu ve formátu pdf - pouze tito žadatelé zasílají třetí oddělený soubor PDF

Žadatelé bez státní příslušnosti ČLR se mohou registrace zúčastnit pouze v případě, že žijí v ČLR déle než dva (2) po sobě jdoucí roky s povolením k dlouhodobému pobytu. Sken tohoto povolení k pobytu je nutné zaslat ve formátu PDF v registračním emailu spolu s dalšími přílohami.

Platí pravidlo 1 e-mail = 1 žadatel, objednávky na více osob v jednom e-mailu se rovněž nepřijímají.

Registrace budou zařazeny do  automatického slosování pokud splní uvedené podmínky. Registrace neplnící podmínky a registrace nad rámec kapacity po slosování budou zodpovězeny automatickým e-mailem. 

Přidělené termíny jsou neměnné.

E-mailová adresa Beijing.Appointment@mzv.gov.cz je určena výhradně pro žádosti o podání žádosti o zaměstnanecké karty.

Přílohy ve formátu online úložiště nebo ve sdíleném formátu či jiné podobě cloudu nebudou akceptovány a bude se na registraci hledět jako bez přílohy.

Přílohy odstraněné antivirovou ochranou jako podezřelé budou považovány za nedoručené a registrace bude neplatná. Doporučujeme proto před odesláním řádně ověřit, že přílohy nevykazují možnost podezření na prvek porušují jejich integritu.

Part 3 (e-mail attachments): in the e-mail attachments, the applicant must attach two (three) separate attachments in pdf format (links to attachments located in cloud storages are not accepted, only one PDF file will mean disqualification):

· a copy of the data page of your travel document with personal data and photo in pdf format

· a copy of the document proving the purpose of the stay - e.g. employment contract

· holder of a travel document not issued by the PRC: Residence permit in pdf format - only these applicants send a third separate PDF file

Non-Chinese citizens can only participate in the registration if they have been living in China for more than two (2) consecutive years with a long-term residence permit. A scan of this residence permit must be sent in PDF format in the registration email along with other attachments.

The rule 1 e-mail = 1 applicant applies, orders for multiple people in one e-mail are also not accepted.

Registrations will be included in the automatic draw if they meet the stated conditions. Non-eligible registrations and over-capacity registrations after the draw will be answered by automated email.

The assigned dates are not negotiable.

The e-mail address Beijing.Appointment@mzv.gov.cz is intended exclusively for requests to apply for employee cards.

Attachments in online storage or shared or other cloud format will not be accepted and registration will be treated as no attachment.

Attachments removed by the antivirus protection as suspicious will be considered as not delivered and registration invalid. It is therefore recommend properly to verify before sending that attachments that these are not a subject of any possibility to be considered as violating an integrity.


Další informace:

Upozorňujeme, že pokusy o hromadné rozesílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být vyhodnoceny jako spam antispamovou ochranou v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele a v důsledku pokud takové registrace nebudou brány v úvahu. Registrační e-maily, u kterých si odesílatel aktivuje nemožnost odpovědět na registrační e-mail, budou z registrace vyloučeny.

Bez splnění výše uvedených náležitostí a podmínek je registrace neplatná a nebude k ní brán zřetel nebo bude bez další odpovědi žadateli vyřazena ze zpracování.

Registrace je otevřena po dobu 6 hodin, během kterých je možné zaslat objednávkový email. Z důvodu zabezpečení serveru se zasílání nastavených odpovědí zpozdí přibližně o půl hodiny. Všechny duplicitní e-maily budou automaticky vyřazeny nejpozději po uzavření objednávkového procesu.

Elektronická registrace obsahuje náhodný prvek. V případě úspěšné registrace bude zájemce o konkrétním termínu schůzky informován e-mailem zaslaným na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou v objednávce do 10 dnů od uzavření objednávkového procesu. Termín schůzky je pevný a nelze jej nijak měnit.

 

Additional information:

Please note that attempts to send registrations in bulk using software tools may be evaluated as spam by the anti-spam security wall of the mzv.gov.cz domain in order to ensure the functionality of the system for all applicants, and as a result of it such registrations will not be taken into account. Registration e-mails for which the sender activates the impossibility of reply to the registration e-mail will be excluded from registration.

Without fulfilling the above-mentioned requirements and conditions, the registration is invalid and will not be taken into account or will be excluded from processing without further response to the applicant.

Registration is open for a period of 6 hours, during which time an ordering email can be sent. Due to the server security protection, the sending of set responses will be delayed by approximately half an hour. All duplicate emails will be automatically discarded after the ordering process has closed, at the latest. 

The electronic registration contains a random element. In the event of a successful registration, the applicant will be informed of the specific date of the appointment by an e-mail sent to the contact e-mail address provided in the order within the next 10 days after the ordering process has closed. The appointment date is fixed and cannot be changed in any way.

 

Upozorňujeme, že pouze česká jazyková verze této stránky je závazná. Anglická jazyková verze je výlučně orientační.

Please note that only the Czech language version of this page is binding. The English language version is for guidance only.