Komunikační aktivity OECD
31.01.2017 / 18:12 | Aktualizováno: 31.01.2017 / 18:32
Přiložené grafické schéma názorně prezentuje narůstající zájem veřejnosti o produkty OECD. Například internetovou stránku oecd.org navštívilo v roce 2016 celkem 19 milionů lidí, což představuje nárůst o 14 % oproti předchozímu roku. Významně vrostla také sledovanost OECD na sociálních sítích. Velké popularitě se těší portál s dokumenty i-library, kde k nejsledovanějším tématům patří školství, ekonomika, daně, rozvoj a životní prostředí.
S ohledem na dnešní situaci v oblasti médií a komunikací, která je stále častěji nazývána „post-truth era“ OECD čelí novým výzvám. Veřejnost dnes většinou nemá důvěru v politické instituce a elity a narůstá také nedůvěra vůči všemu, co reprezentuje globalizaci a multilateralismus. Poskytování zpráv je dnes díky internetu a sociálním médiím stále více fragmentované. Každý může publikovat a tradiční média už zdaleka nejsou výsadním zdrojem zpráv. Veřejné mínění je tak v této nové „post-truth“ éře čím dál více utvářeno spíše subjektivními pocity a emocemi, které se šíří po sociálních sítích a internetu, než objektivními fakty. OECD proto musí ve svých komunikacích zůstat i nadále nestranné a „evidence-based“, nepřesvědčovat, pouze nabízet objektivní informace.