Nahlášení ztráty/odcizení dokladu
Ohlášení ztráty/odcizení přes konzulát
Občan v zahraničí je povinen neprodleně ohlásit ztrátu, odcizení nebo zničení osobního dokladu spádovému zastupitelskému úřadu.
Postup:
1.Informovat zastupitelský úřad - mexico.consulate@mzv.gov.cz
- Obsah e-mailu: jméno, přijmení, rodné číslo, datum narození, místo a okres narození, trvalý pobyt, fotokopie původního dokladu/úřad jenž doklad vydal.
2.Vytisknout, vyplnit, naskenovat a zpět zaslat Oznámení o ztrátě/odcizení (DOCX, 27 KB)
Oznámení ztráty/odcizení vlastní cestou
Elektronické ohlášení musíte poslat datovou schránkou nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem.
Nepotřebujete žádnou speciální žádost, stačí volnou formou napsat vaše osobní údaje (jméno, příjmení, rodné číslo, datum narození, místo a okres narození, trvalý pobyt). Dále uvedete, zda se jedná o ztrátu, odcizení, poškození, zničení nebo zda ohlašujete nebezpečí zneužití dokladu.
Můžete také využít formuláře Oznámení o ztrátě/odcizení (DOC, 24 KB)