Vydání osvědčení o českém státním občanství
08.12.2021 / 11:19 | Aktualizováno: 10.01.2024 / 15:18
K podání žádosti je třeba se objednat buď na tel. čísle +373 22 209 933 či emailem na adrese Chisinau.Consulate@mzv.gov.cz (v žádosti o sjednání schůzky prosím uveďte své telefonní číslo).
Zjišťování občanství a vydávání osvědčení o státním občanství ČR provádí krajský úřad. Ve složitých případech vyžadujících archivní šetření činí lhůta pro vydání 180 dnů, v ostatních případech se vydává osvědčení bezodkladně.
Náležitosti pro podání žádosti:
- žádost a dotazník (DOC, 52 KB) k vydání osvědčení
- doklady týkající se osoby, o jejíž občanství se jedná, a to:
- rodný list, oddací list, pokud uzavřela manželství, doklad o vzniku partnerství, pokud vstoupila do partnerství, popřípadě doklad o rozvodu manželství, doklad o zrušení partnerství, úmrtní list zemřelého manžela nebo partnera
- rodné listy rodičů, jejich oddací list, pokud uzavřeli manželství, popřípadě doklad o rozvodu manželství, jejich úmrtní listy, pokud zemřeli, má-li tyto doklady žadatel k dispozici,
- dříve vydané doklady o jejím státním občanství a o státním občanství rodičů, popřípadě i dalších předků, má-li tyto doklady žadatel k dispozici,
- doklad o osvojení, došlo-li k osvojení osoby, o jejíž osvědčení se jedná, státním občanem ČR,
- doklad prokazující datum a způsob nabytí cizího státního občanství.
Doklady vystavené orgány cizího státu, které prohlašovatel připojuje k žádosti o osvědčení, musí být opatřeny úředním překladem do českého jazyka, s výjimkou listin vystavených ve slovenském jazyce, a potřebnými ověřeními, nestanoví-li jinak mezinárodní smlouva, kterou je ČR vázána.
Poplatek za podání žádosti činí 300,- Kč.