česky  english  română 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Juraj Melioris
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo LinkedIn logo

Rozmach outsourcingu služeb zákaznické péče v Rumunsku a příležitosti pro české firmy

Outsourcing služeb zákaznické péče se i v Rumunsku stal strategickým nástrojem pro společnosti, které chtějí zefektivnit své operace, snížit náklady a získat přístup ke specializovaným znalostem. Díky využívání outsourcingu obchodních procesů a informačních technologií se firmy a organizace mohou soustředit na své klíčové činnosti a zároveň si zachovat vysoké standardy kvality. V Rumunsku se outsourcing služeb zákaznické péče vyvinul nad rámec cílů souvisejících s pouhým snižováním nákladů. Značnou přidanou hodnotu nabízí prostřednictvím inovací, škálovatelnosti a vícejazyčných možností. Významným hráčem na uvedeném trhu je i dynamicky se rozvíjející česká společnost Daktela.

V posledních letech zaznamenalo odvětví kontaktních center a zákaznické péče v Rumunsku zrychlený vývoj poháněný digitalizací, zvyšujícími se očekáváními spotřebitelů a rostoucím tlakem na provozní efektivitu. Rumunsko si tak v mezinárodní konkurenci stále více upevňuje pozici strategického centra podpůrných služeb, a to jak pro místní společnosti, tak pro mezinárodní organizace využívající outsourcing obchodních procesů (BPO) a informačních technologií (ITO).

S kvalitně vyškolenými a z hlediska nákladů relativně dobře dostupnými lidskými zdroji Rumunsko rok co rok přitahuje stále více investic do zákaznické podpory sloužící trhům po celé Evropě. Nárůst automatizace a integrace softwarových řešení na platformě tzv. “Contact Center as a Service” (CCaaS) přitom zásadně změnil způsob, jakým firmy řídí své interakce se zákazníky. Přechod na digitální kanály, jako jsou webchat WhatsApp a sociální média, se tak nestává jen možností, ale nutností.

Kvalita služeb operátorů zákaznické péče v Rumunsku díky dovednostem, jako jsou empatie, rychlá a personalizovaná reakce a schopnost používat automatizační aplikace, přesahuje v kontextu těchto transformací rámec pouhých telefonních hovorů. Zmíněné kvalitativní parametry klíčovým způsobem napomáhají růstu konkurenceschopnosti firem ve stále komplexnějším a technologicky vyspělejším zdejším podnikatelském prostředí.

Svou pozici v uvedeném segmentu rumunského trhu si od roku 2022 stále více upevňuje i česká společnost Daktela. Zdejším firmám nabízí modulární a škálovatelnou architekturu procesů navrženou pro kompletní správu interakcí se zákazníky. Jde zejména o telefonní hovory, e-maily, živý chat, SMS a sociální média. Rychlá expanze tohoto českého hráče se za necelé tři roky jeho působení na rumunském trhu projevuje neustále se rozšiřujícím portfoliem klientů sestávajícím v nynější době z více než 50 aktivních klientů z řady odvětví. Tento růst je potvrzením zrychlující se poptávky po integrovaných řešeních kontaktních center schopných uspokojit rostoucí požadavky koncových zákazníků. 

S cílem dalšího posílení svého potenciálu na rumunském trhu uskutečnila tato společnost za podpory Velvyslanectví České republiky v Bukurešti dne 20. 5. 2025 prezentaci a seminář pod názvem „Daktela CX Brunch 3.0“ se zaměřením na inovace založené na efektivním vyhodnocování zákaznických zkušeností zdejších klientů a partnerů. Společně s COO firmy Daktela Karlem Vůjtkem akci zahájil i zástupce velvyslance a ekonomický rada velvyslanectví Juraj Melioris.

Juraj Melioris
zástupce velvyslance a ekonomický rada

 

Customer Service Romania Workshop 3

Customer Service Romania Workshop 3

Customers Service Romania Workshop 2

Customers Service Romania Workshop 2

Customer Service Romania Workshop 1

Customer Service Romania Workshop 1