english  latviski  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

XVIII. Mezinárodní veletrh „Balttour 2011“

Ve dnech 11. až 13. února.2011 se v Rize konal již osmnáctý turistický veletrh „Balttour 2011“, kterého se zúčastnila i ČR prostřednictvím varšavského zastoupení státní agentury CzechTourism v čele s jeho ředitelkou I. Bílkovou. V den zahájení veletrhu náš stánek navštívil velvyslanec T. Pštross v doprovodu dalších pracovníků ZÚ Riga.

Česká republika se jako jedna z 33 zemí světa představila na letošním již 18. Mezinárodním veletrhu BaltTour 2011, který se konal ve dnech 11.-13. února v Rize. V minulosti se zde ČR prezentovala společnými účastmi cestovních kanceláří, zatímco letos poprvé mělo stánek na veletrhu Zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku s působností též pro Lotyšsko a Litvu. Na veletrhu, který má celoregionální význam, prezentovalo svoji nabídku na 600 cestovních kanceláří, leteckých dopravců a dalších účastníků turistického byznysu, navštívilo jej na 18 000 osob z řad odborné i laické veřejnosti.

Cílem účasti ZZ CzechTourism bylo upoutat pozornost k atraktivním lokalitám a možnostem strávení dovolené v Čechách a na Moravě, pozvány byly spolupracující lotyšské cestovní kanceláře a novináři. Stánek navštívil velvyslanec ČR v Lotyšsku Tomáš Pštross.

Pokud jde o individuální návštěvníky, ti většinou neměli zcela konkrétní představu o případných turistických cílech v ČR a přišli si pro inspiraci a pro radu. Zajímali se mj. o pozoruhodné architektonické a kulturní památky, příležitosti k aktivnímu odpočinku v přírodě a dále se již zcela věcně dotazovali na možnosti dopravy, ubytování, kempinku a stravování, na kontakty cestovních kanceláří pořádajících okružní poznávací zájezdy apod.   

„Z dotazů návštěvníků je zřejmé, že potenciál pro turistické výjezdy z Pobaltí do České republiky zde existuje,“ konstatovala na závěr přítomná ředitelka regionálního ZZ CzechTourism Ivana Bílková. Pokládá proto za vhodné navázat na tuto akci dalšími marketingovými aktivitami, například propojením turistické, kulturní a gastronomické prezentace ČR v Rize před letní sezónou.