
Semináře o exportních příležitostech v Thajsku a Myanmaru v Praze a Olomouci
31.05.2017 / 17:52 | Aktualizováno: 01.11.2024 / 11:37
Na Ministerstvu zahraničních věcí proběhl 30. května 2017 seminář určený pro české exportéry, zvažující vstup na trh států jihovýchodní Asie, především Thajska a Myanmaru. Seminář uvedl náměstek ministra zahraničních věcí Martin Tlapa.
V Černínském paláci Ministerstva zahraničních věcí se uskutečnil 30. května 2017 seminář o exportu do Thajska a Myanmaru a o den dříve, 29. května obdobný seminář proběhl také v Olomouci ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou Olomouc. Na semináři v Praze v budově Ministerstva zahraničních věcí ČR vystoupil náměstek ministra Martin Tlapa, náměstek Ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl a jako zástupce firmy úspěšně působící v Myanmaru vystoupil pan Pavel Lhotský z české firmy GET, zabývající se geologickým průzkumem a poradenstvím.
Ředitel Odboru ekonomické diplomacie MZV ČR Marek Svoboda prezentoval na obou seminářích nástroje ekonomické diplomacie a služby, které exportérům nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a české zastupitelské úřady v zahraničí, ekonomický diplomat z české ambasády v Bangkoku Jan Špiler potom hovořil o tom jak obchodovat s Thajskem, na co si obchodník v prostředí jihovýchodní Asie musí dát pozor a především v jakých oborech se nabízí pro české exportéry příležitosti vyvážet do Thajska.
Semináře v Praze i Olomouci se zúčastnili zástupci Komerční banky, hlavního partnera této akce. V Olomouci to byl Pavel Němčík, specialista zahraničního obchodu a v Praze Gabriela Kostková, vedoucí Trade Finance a oba hovořili o možnostech exportního financování pro Thajsko a Myanmar. Zástupce EGAP Michal Janků doplnil semináře informací o exportním pojištění.
Exportér, který se snaží proniknout na trh Thajska či Myanmaru se musí v obou případech potýkat s relativně malou znalostí angličtiny a poměrně tradičními společnostmi, kde není snadné rychle vybudovat vztah s obchodním partnerem. České ambasády ale mohou zvláště při navazování prvních kontaktů exportérům pomoci. V případě Thajska i Myanmaru se obchodníkům nabízí poměrně velké trhy – ten thajský je relativně vyspělý a hladový po vyspělých technologiích. Naopak Myanmar prochází teprve procesem otevírání se světu a skýtá mnoho příležitostí od energetiky po turismus.