česky  english 

rozšířené vyhledávání

Objednat se

V tomto článku naleznete postup pro objednání termínu k podání uvedených kategorií žádostí. Prosíme, věnujte vysokou pečlivost přesnému dodržení těchto postupů.

SCHENGENSKÁ VÍZA

Pro podání žádosti o schengenské vízum kontaktujte přímo vízové centrum v Dauha, které žádosti nabírá. Přímo na Velvyslanectví ČR v Dauha mohou podat žádost o schengenské vízum pouze rodinní příslušníci občanů EU a žadatelé cestující v zájmu ČR nebo z humanitárních důvodů – v takovém případě kontaktujte konzulát e-mailem na doha.consulate@mzv.gov.cz.

 

DLOUHODOBÁ VÍZA A POBYTY

(NEPLATÍ PRO ZAMĚSTNANECKÉ KARTY A SEZÓNNÍ ZAMĚSTNÁNÍ!!)

1. Zašlete žádost o přidělení termínu k podání žádosti o vízum / pobyt na: doha.consulate@mzv.gov.cz.

2. V předmětu e-mailu uveďte: úplné jméno (jak je uvedeno v pasu)typ vízaúčel pobytu číslo pasu.

3. K e-mailu připojte tyto přílohy (ve formátu pdf): sken dokladu o účelu pobytusken datové stránky pasu, sken QTR ID a sken dokladu prokazujícího dobu pobytu v QTR minimálně 2 roky (výpis z RT QTR nebo potvrzení Ministerstva vnitra QTR).

4. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele. Výjimkou jsou situace, kdy s rodičem žádají nezletilé děti (→ rodič ve své žádosti o termín uvede i své nezletilé děti) nebo kdy žádá rodina (→ jeden člen rodiny v žádosti o termín uvede i své nezletilé děti a manžela/manželku).

5. Váš e-mail bude zařazen do fronty v tom pořadí, ve kterém byl doručen.*

6. Z registrace budou vyřazeny tyto e-maily: 1) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu podle bodu 2, 2) e-maily, které neobsahují přílohy podle bodu 3, 3) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou – s výjimkou e-mailů rodičů, kteří zároveň registrují i své nezletilé děti, nebo člena rodiny, který zároveň registruje i své nezletilé děti a manžela/manželku, 4) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, 5) e-maily zaslané na jinou e-mailovou adresu, 6) e-maily s přílohami většími než 10 MB.

7. Čekejte na potvrzení. Konzulát Vás bude o přidělení nebo nepřidělení termínu informovat v průběhu jednoho týdne.

8. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již konzulát věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas.

Průměrná čekací lhůta na podání žádosti o dlouhodobé vízum / pobyt: 2-3 týdny (v letní sezóně může být i delší)

Počet žádostí o dlouhodobá víza a pobyty přijímaných týdně: 8

* Velvyslanectví ČR v Dauha nemění pořadí uchazečů o termín. Žadatelé jsou registrováni v tom pořadí, ve kterém je doručen jejich e-mail, v souladu s principem transparentnosti a předvídatelnosti a podle kapacity konzulátu. Nemůžete-li termín využít, informujte nás. Nevyužijete-li termín, sjednejte si nový podle výše uvedeného postupu.

 

ZAMĚSTNANECKÁ KARTA A DLOUHODOBÉ VÍZUM - SEZÓNNÍ ZAMĚSTNÁNÍ

Dne 15. srpna 2025 od 11:00 do 17:00 hodin katarského času proběhne registrace pro příjem žádostí o zaměstnaneckou kartu a dlouhodobé vízum za účelem sezónního zaměstnání na období srpen - září - říjen 2025. 

1. Žádost o termín k podání žádosti zašlete ve shora uvedený den ve shora uvedenou dobu na
e-mailovou adresu: doha.employment@mzv.gov.cz*

2. V předmětu e-mailu uveďte: číslo pasu.

3. V textu e-mailu uveďte: úplné jméno (jak je uvedeno v cestovním dokladu)typ víza účel pobytu. 

4. K e-mailu připojte tyto přílohy (ve formátu .pdf): sken datové stránky pasu, sken dokladu o účelu pobytu a sken platného povolení pobytu (v případě třetizemců).

5. Žadatelé, kteří nejsou občany států patřících do územní působnosti Velvyslanectví ČR v Kataru připojí rovněž doklad, že mají ve státě v územní působnosti velvyslanectví povolen pobyt, a to nejméně po dobu předchozích dvou let. Nelze-li pobyt prokázat, žadatel podá žádost ve svém domovském státě.

6. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele. 

7. Váš e-mail bude elektronicky zpracován systémem založeným na  náhodném prvku.

8. Z registrace budou vyřazeny tyto e-maily:

i) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu podle bodu 2, 

ii) e-maily, které neobsahují přílohy podle bodu 4,

iii) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou** 

iv) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, 

v) e-maily zaslané mimo výše uvedenou registrační dobu,

vi) e-maily s přílohami většími než 10 MB.

9. Čekejte na potvrzení. Velvyslanectví Vás bude do 7 dnů informovat, zda byl termín přidělen či ne.

10. Neobdržíte-li potvrzení o přidělení termínu v průběhu 7 dnů, znamená to, že Vaše žádost o termín nebyla vylosována nebo nebyla zaslána v souladu s podmínkami registrace.

11. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již velvyslanectví věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas.

Aktuální průměrná čekací lhůta na podání žádosti: 15 – 30 dní

Počet žádostí přijímaných na dané období: 9

*Uvedené e-mailové adresy jsou určeny výhradně pro objednání k podání vízové / pobytové žádosti a neslouží k obecné komunikaci nebo zodpovídání dotazů.

**Pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů může antispam domény mzv.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému vyhodnotit jako spam, v důsledku čehož se nebude k těmto registracím přihlížet.