Objednat se
V tomto článku naleznete postup pro objednání termínu k podání uvedených kategorií žádostí. Prosíme, věnujte vysokou pečlivost přesnému dodržení těchto postupů.
SCHENGENSKÁ VÍZA
Pro podání žádosti o schengenské vízum kontaktujte přímo vízové centrum v Dauha, které žádosti nabírá. Přímo na Velvyslanectví ČR v Dauha mohou podat žádost o schengenské vízum pouze rodinní příslušníci občanů EU a žadatelé cestující v zájmu ČR nebo z humanitárních důvodů – v takovém případě kontaktujte konzulát e-mailem na doha.consulate@mzv.gov.cz.
DLOUHODOBÁ VÍZA A POBYTY
(NEPLATÍ PRO ZAMĚSTNANECKÉ KARTY A SEZÓNNÍ ZAMĚSTNÁNÍ!!)
1. Zašlete žádost o přidělení termínu k podání žádosti o vízum / pobyt na: doha.consulate@mzv.gov.cz. 2. V předmětu e-mailu uveďte: úplné jméno (jak je uvedeno v pasu), typ víza, účel pobytu a číslo pasu. 3. K e-mailu připojte tyto přílohy (ve formátu pdf): sken dokladu o účelu pobytu, sken datové stránky pasu, sken QTR ID a sken dokladu prokazujícího dobu pobytu v QTR minimálně 2 roky (výpis z RT QTR nebo potvrzení Ministerstva vnitra QTR). 4. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele. Výjimkou jsou situace, kdy s rodičem žádají nezletilé děti (→ rodič ve své žádosti o termín uvede i své nezletilé děti) nebo kdy žádá rodina (→ jeden člen rodiny v žádosti o termín uvede i své nezletilé děti a manžela/manželku). 5. Váš e-mail bude zařazen do fronty v tom pořadí, ve kterém byl doručen.* 6. Z registrace budou vyřazeny tyto e-maily: 1) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu podle bodu 2, 2) e-maily, které neobsahují přílohy podle bodu 3, 3) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou – s výjimkou e-mailů rodičů, kteří zároveň registrují i své nezletilé děti, nebo člena rodiny, který zároveň registruje i své nezletilé děti a manžela/manželku, 4) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, 5) e-maily zaslané na jinou e-mailovou adresu, 6) e-maily s přílohami většími než 10 MB. 7. Čekejte na potvrzení. Konzulát Vás bude o přidělení nebo nepřidělení termínu informovat v průběhu jednoho týdne. 8. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již konzulát věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas. Průměrná čekací lhůta na podání žádosti o dlouhodobé vízum / pobyt: 2-3 týdny (v letní sezóně může být i delší)Počet žádostí o dlouhodobá víza a pobyty přijímaných týdně: 8* Velvyslanectví ČR v Dauha nemění pořadí uchazečů o termín. Žadatelé jsou registrováni v tom pořadí, ve kterém je doručen jejich e-mail, v souladu s principem transparentnosti a předvídatelnosti a podle kapacity konzulátu. Nemůžete-li termín využít, informujte nás. Nevyužijete-li termín, sjednejte si nový podle výše uvedeného postupu. |
ZAMĚSTNANECKÁ KARTA A DLOUHODOBÉ VÍZUM - SEZÓNNÍ ZAMĚSTNÁNÍ
Dne 15. srpna 2025 od 11:00 do 17:00 hodin katarského času proběhne registrace pro příjem žádostí o zaměstnaneckou kartu a dlouhodobé vízum za účelem sezónního zaměstnání na období srpen - září - říjen 2025.
1. Žádost o termín k podání žádosti zašlete ve shora uvedený den ve shora uvedenou dobu na 2. V předmětu e-mailu uveďte: číslo pasu. 3. V textu e-mailu uveďte: úplné jméno (jak je uvedeno v cestovním dokladu), typ víza a účel pobytu. 4. K e-mailu připojte tyto přílohy (ve formátu .pdf): sken datové stránky pasu, sken dokladu o účelu pobytu a sken platného povolení pobytu (v případě třetizemců). 5. Žadatelé, kteří nejsou občany států patřících do územní působnosti Velvyslanectví ČR v Kataru připojí rovněž doklad, že mají ve státě v územní působnosti velvyslanectví povolen pobyt, a to nejméně po dobu předchozích dvou let. Nelze-li pobyt prokázat, žadatel podá žádost ve svém domovském státě. 6. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele. 7. Váš e-mail bude elektronicky zpracován systémem založeným na náhodném prvku. 8. Z registrace budou vyřazeny tyto e-maily: i) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu podle bodu 2, ii) e-maily, které neobsahují přílohy podle bodu 4, iii) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou** iv) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, v) e-maily zaslané mimo výše uvedenou registrační dobu, vi) e-maily s přílohami většími než 10 MB. 9. Čekejte na potvrzení. Velvyslanectví Vás bude do 7 dnů informovat, zda byl termín přidělen či ne. 10. Neobdržíte-li potvrzení o přidělení termínu v průběhu 7 dnů, znamená to, že Vaše žádost o termín nebyla vylosována nebo nebyla zaslána v souladu s podmínkami registrace. 11. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již velvyslanectví věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas. Aktuální průměrná čekací lhůta na podání žádosti: 15 – 30 dní Počet žádostí přijímaných na dané období: 9 *Uvedené e-mailové adresy jsou určeny výhradně pro objednání k podání vízové / pobytové žádosti a neslouží k obecné komunikaci nebo zodpovídání dotazů. **Pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů může antispam domény mzv.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému vyhodnotit jako spam, v důsledku čehož se nebude k těmto registracím přihlížet. |