Režisér Jan Tománek představil v Argentině film "Kozí příběh"
14.07.2011 / 22:09 | Aktualizováno: 20.07.2011 / 18:41
(Archivní článek, platnost skončena 15.07.2012 / 02:00.)
České centrum zajistilo v září 2010 účast režiséra Jana Tománka a filmu Kozí příběh na Mezinárodním filmovém festivalu pro děti a mládež Nueva Mirada
Kozí příběh se v Argentině promítal v týdnu od 2. do 8. 9. 2010 v rámci festivalu Nueva Mirada. Na projekcích byl přítomen i režisér Jan Tománek, který kromě diskusí v rámci promítání filmu vedl workshopy české animace pro argentinské studenty animované tvorby. "Kozí příběh" byl zařazen do soutěžní sekce festivalu a byl prezentován se španělským dabingem.
Kozí příběh je vytvářen pomocí 3D počítačové animace – mladé a převratné technologie, která byla v celovečerním filmu poprvé použita v roce 1995 ve filmu TOY STORY. Od té doby vzniklo na celém světě pouze několik desítek CGI (Computer Generated Images) celovečerních filmů.
O filmu
Děj počítačově animované komedie volně vychází ze starých pražských legend a pověstí. Cestou všudypřítomného černého humoru, který není určen pouze pro nejmenší diváky, ale je zacílen na celou rodinu, je vyprávěn příběh o lásce a přátelství mezi vesnickým mládencem Kubou a jeho Kozou.
Synopse:
Komediální příběh o přátelství mezi vesnickým mládencem Kubou, který přijíždí za živobytím do středověké Prahy a jeho neustále žvanící Kozou. Zvrat nastává, když se Kuba zamiluje do Máci - pražské, života znalé holky. Koza žárlí, běsní a začíná Mácu nenávidět. Ze stavby Karlova Mostu se Kuba dostane jako řezbář až k mistru Hanušovi, kde Máca posluhuje.
Po slavnostním otevření Staroměstského Orloje je jeho tvůrce, mistr Hanuš, chtivými konšely nemilosrdně oslepen, aby nemohl jinde vytvořit dílo ještě větší a krásnější. Oslepený Hanuš za pomoci Máci z posledních sil Orloj zastavuje a jak vše dopadne záleží na Kubovi… A Koza do toho stále žárlí.
Vtipně vyprávěná linie lásky a přátelství mezi člověkem a zvířetem se prolíná s tajemným příběhem chudého studenta Matěje z Faustova domu. Lačnost po penězích a upsání duše ďáblovi tvoří hlavní kontrast oproti lásce a přátelství.