Česká republika se představila ázerbájdžánským cestovatelům jako zážitková destinace
09.07.2025 / 11:52 | Aktualizováno: 09.07.2025 / 12:28
Pro většinu ázerbájdžánských turistů je Česká republika spojena především s Prahou a Karlovými Vary. Cílem červnového influencer tripu však bylo ukázat, že Česko nabízí mnohem víc – od méně známých lázeňských měst až po vinařské oblasti a moderní zážitky.
Ve dnech 14.–20. června 2025 se uskutečnila cesta ázerbájdžánských influencerů do České republiky. Jejím cílem bylo představit naši zemi jako destinaci, která nabízí nejen tradiční lázeňskou péči, ale i široké spektrum zážitků. Účastníci navštívili i Karlovarský kraj, kde se nachází slavný lázeňský trojúhelník, zapsaný v roce 2021 na seznam světového dědictví UNESCO. Zjistili však, že region nabízí mnohem víc – od přírodních krás až po bohatý kulturní program.
Cestu společně organizovalo Velvyslanectví ČR v Baku a agentura CzechTourism, za finanční podpory projektu ekonomické diplomacie Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Významně přispěla také ázerbájdžánská národní letecká společnost AZAL, která zajišťuje přímé lety mezi Baku a Prahou – během letní sezóny 2025 dokonce čtyřikrát týdně.
V průběhu týdne influenceři navštívili Mariánské Lázně, Františkovy Lázně, Karlovy Vary, Mělník a Prahu. V lázeňském trojúhelníku si vyzkoušeli nejen léčebné procedury, ale i pestrou nabídku volnočasových aktivit – od výletů do přírody a golfu, přes koupání v unikátním bazénu hotelu Thermal, až po exkurze do Home of Becherovka a Moser muzea.
Zvláštní pozornost byla věnována také vinařskému regionu Mělník, který je pro ázerbájdžánské publikum zatím téměř neznámý. Účastníci si užili degustaci místních vín a navštívili zámek Liblice, krásný příklad barokní architektury a kulturního dědictví.
Závěr cesty patřil Praze, kde nechyběly nákupy ve Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholích, gurmánský zážitek v restauraci Mlýnec s výhledem na Karlův most a návštěva nové interaktivní atrakce Pilsner Urquell Experience v centru města.
Celý trip byl velmi pozitivně hodnocen a přinesl řadu atraktivních výstupů na sociálních sítích, které pomohou dále propagovat Českou republiku jako moderní, rozmanitou a atraktivní turistickou destinaci pro ázerbájdžánské cestovatele.