Dlouhodobá víza a pobyty - nový způsob objednávání žadatelů
S platností od 20. 08. 2023 jsou stanoveny následující podmínky pro objednání žadatelů o dlouhodobé vízum a dlouhodobý pobyt v ČR.
OBJEDNÁNÍ NA SCHŮZKY
1) Registrace k podání žádosti o schengenské vízum (účel TURISTICKÝ) a o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu na září/říjen 2025 budou otevřeny 30. července 2025 od 9:00 do 15:00 (alžírského času). Registrace e-mailem bude probíhat pouze v den a časy uvedené výše. E-maily obdržené před začátkem nebo po skončení tohoto období nebude brán zřetel nebo budou z registrace vyřazeny. Doporučujeme proto posílat e-maily v prvních hodinách určených pro objednávání, nikoliv v jeho závěru. Podmínky registrace jsou uvedeny na webu ZÚ.
Elektronická registrace v sobě obsahuje náhodný prvek. V případě úspěšné registrace bude konkrétní termín podání žádosti žadateli sdělen e-mailem zaslaným na kontaktní emailovou adresu uvedenou v objednávce. Stanovený termín je pevný a nelze jej v žádném případě měnit.
2) Registrace k podání žádosti o schengenské vízum (všechny ostatní účely) na září/říjen 2025 budou otevřeny 30. července 2025 dle podmínek uvedených na webu ZÚ.
Registrace k podání žádosti o schengenské vízum (všechny ostatní účely) na červenec/srpen 2025 jsou otevřeny do vyčerpání kvóty, dle podmínek uvedených na webu ZÚ.
ZÁKLADNÍ PRAVIDLO:
- • Jeden e-mail = jeden žadatel
- • Žádosti o registrace na více osob v jednom e-mailu se nepřijímají
Žádosti o registraci je nutné zasílat výlučně na e-mailovou adresu Algiers.LongTerm@mzv.gov.cz.
ŽÁDOST O REGISTRACI MUSÍ MÍT NÁSLEDUJÍCÍ STRUKTURU A MUSÍ SPLŇOVAT NÍŽE UVEDENÉ PODMÍNKY:
1. část (předmět e-mailu):
-
v předmětu e-mailu musí být bezpodmínečně uvedeno pouze jedinečné číslo zahraničního cestovního pasu žadatele, žádný jiný text
2. část: (text e-mailu):
v textu e-mailu musí být uvedeny následující údaje:
- - jméno a příjmení žadatele (latinkou, přesně dle cestovního pasu žadatele)
- - datum narození žadatele
- - telefon žadatele
- - e-mail žadatele
- - účel žádosti
3. část (přílohy e-mailu):
v přílohách e-mailu; žadatel musí připojit přílohy ve formátu pdf (odkazy na přílohy umístěné v cloudových úložištích se nepřijímají):
- - kopii datové stránky svého cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií
- - kopii dokladu prokazujícího účel pobytu, což znamená:
ÚČEL STUDIUM/ ZÁCVIK/ VĚDECKÝ VÝZKUM atd.: potvrzení o přijetí s podpisem a razítkem přijímací organizace
ÚČEL RODINNÝ/ SLOUČENÍ RODINY: oddací list ve francouzštině + kopii datové stránky cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií zvoucí osoby + kopii pobytové karty zvoucí osoby v ČR
ÚČEL PODNIKÁNÍ/ VÝKONNÝ MANAŽER: výpis z českého obchodního či živnostenského rejstříku
SEZÓNNÍ ZAMĚSTNÁNÍ: povolení k zaměstnání vydané Úřadem práce ČR
Zaslání požadovaných údajů pouze ve formě příloh není dostatečné, je nutné vyplnit údaje i do textu e-mailu. Zároveň údaje v textu e-mailu musí být v plném rozsahu a do detailu odpovídat údajům v přílohách. V případě, že jsou odlišné, je žádost o registraci vyřazena.
Každou žádost o registraci je nutné zaslat pouze jednou a vyčkat na odpověď konzulátu.
Žádost o registraci nebude přijata ke zpracování v následujících případech:
- v předmětu e-mailu nebude uvedeno jedinečné číslo zahraničního cestovního pasu žadatele
- žadatel neuvede všechny požadované údaje v textu e-mailu
- žadatel nepřipojí obě požadované přílohy
- doklad o účelu pobytu, tj. pracovní smlouva bude starší 180 dnů
- žadatel uloží přílohy na cloudové úložiště a do e-mailu uvede pouze odkazy na ně
- údaje v textu e-mailu se budou lišit od údajů v přílohách
- žadatel zašle svou žádost na jinou e-mailovou adresu, která není určena pro registraci žadatelů o zaměstnanecké karty
- žádost o registraci bude na více než jednoho žadatele
- e-mail bude doručen do e-mailové schránky před zahájením objednávání, tj. před stanoveným dnem a hodinou,
- žadatel zašle několik e-mailů - každý žadatel může zaslat pouze 1 e-mail; pokud jeden žadatel zašle v daném termínu více e-mailů, bude z tohoto termínu objednávání automaticky vyřazen, a to i v případě, že e-maily budou zaslány z různých e-mailových adres;
Žadatelům, kteří odešlou e-mailovou žádost o registraci splňující všechna uvedená kritéria a kvóta není vyčerpána, je termín k podání žádosti následně sdělen formou e-mailu. Termíny jsou přidělovány chronologicky v pořadí doručení žádostí o registraci do e-mailové schránky Algiers.LongTerm@mzv.gov.cz. Do pořadí doručených e-mailů konzulát nijak nezasahuje. Stanovený termín není možné měnit a na žádosti tohoto typu se neodpovídá. V případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nedostaví, jeho termín propadá a musí se znovu zaregistrovat výše popsaným standardním způsobem.
Odpověď obdržíte zpravidla do 5 pracovních dnů.
Po vyčerpání stanovené kvóty je žadatel o této skutečnosti informován z e-mailové schránky Algiers.LongTerm@mzv.gov.cz formou automatické odpovědi. Na tuto automatickou odpověď žadatelé nemají odepisovat. Zastupitelský úřad nebude na dotazy v této souvislosti reagovat.
ČEKACÍ DOBA:
Upozorňujeme žadatele o dlouhodobé vízum/pobyt, že čekací doba na termín za účelem podání je cca 2-8 týdnů. O schůzku je nutné požádat s dostatečnými předstihem. Žádost musí být podána min. 15 dní před plánovaným odjezdem. Pokud tato podmínka nebude naplněna, žádost nemusí být přijata.
Stav řízení žádosti o dlouhodobé pobytové oprávnění může žadatel sledovat na Informačním portálu cizince zde
ODVOLÁNÍ:
Odvolání pro dlouhodobá víza a pobyty není přijímán na Velvyslanectví Česko republiky v Alžíru a musí být zaslán na Ministerstvo vnitra České republiky podle podmínek uvedených na jejich webových stránkách.
STÍŽNOSTI:
Odůvodněné stížnosti jsou přijímány na e-mailu Algiers.Consulate@mzv.gov.cz
TELEFONICKÝ KONTAKT:
- ZÚ neposkytuje informace telefonicky. Veškeré informace jsou dostupné na webu ZÚ.
- Potřebujete-li ZÚ kontaktovat telefonicky, učiňte tak v neděli nebo čtvrtek mezi 15-16h. Mimo uvedenou dobu nemohou být hovory vyřizovány. Děkujeme za pochopení.