Superlegalizace cizozemských veřejných listin a způsob registrace

Důležité upozornění v ověřovací agendě: dokumenty, které jsou povinnou vízovou náležitostí, jsou superlegalizovány při podání žádosti o pobytové tituly a nepodléhají tedy nutnosti registrovat pro jejich superlegalizaci termín v objednávacím systému úřadu.

Registrace pro vyřízení superlegalizačních úkonů probíhá 23. den každého měsíce bez ohledu na to, zda se jedná o pracovní den, den klidu či státní svátek ČR či hostitelské země. Registrace je v daný den otevřena vždy od 8:00 do 14:00 ghanského času. Počet slotů na měsíc je 40. 

Tato registrace se netýká dokladů, které budou předkládány k žádosti o vízum a které je potřeba superlegalizovat (výpis z rejstříku trestů, matriční doklady, apod.). Tyto budou ověřeny v průběhu podání vízové žádosti. Není tedy potřeba rezervovat zvláštní termín pro jejich ověření.

Pro registraci postupujte podle následujících pokynů: 

1. Žádost o termín k superlegalizačnímu úkonu zašlete pouze ve shora uvedený den a na: Accra.Verification@mzv.gov.cz*. Na e-maily obdržené mimo registrační dobu nebude brán zřetel. Doporučujeme posílat žádosti spíše v prvních hodinách registrační doby než na jejím konci, jelikož je rozhodující čas doručení žádosti.

2. V předmětu e-mailu uveďte: číslo pasu žadatele.

3. V obsahu e-mailu uveďte POUZE úplné jméno žadatele (jak je uvedeno v pasu), kontaktní telefonní číslo a e-mail a připojte separátně přílohy: sken pasu a sken/y dokumentu/ů, který/é si přejete superlegalizovat (ve formátu .pdf), případně plnou moc k zastoupení. Sken dokumentů musí být kompletní, tzn. včetně řádného ověření příslušnými ghanskými úřady, a nesmí být rozpojen do více příloh. Dokument předložený k superlegalizaci nesmí obsahovat jiné písemnosti, jako jsou kopie pasu, identifikačního průkazu, dále potvrzení, doporučení, atestace atp.

4. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele. V rámci jednoho objednání mohou být předloženy k superlegalizaci maximálně tři dokumenty. 

5. Termíny k superlegalizaci jsou přidělovány automaticky za využití náhodného prvku. Počet udělených termínů je dán kapacitními možnostmi konzulárního úseku velvyslanectví.

6. Z registrace a dalšího zpracování budou vyřazeny tyto e-maily: 
a) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu podle bodů 2 a 3, 
b) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou 
c) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, 
d) e-maily zaslané na jinou e-mailovou adresu, 
e) e-maily s přílohami většími než 10 MB.

7. Termíny k provedení superlegalizačního úkonu budou oznámeny e-mailem do jednoho týdne od slosování. 

8. Žadatelé, jimž nebyl z kapacitních důvodů přidělen termín, jsou informováni e-mailem do jednoho týdne.

9. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již konzulát věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas. V obou případech je nutné požádat o přidělení termínu k podání žádosti znovu. 

Upozorňujeme, že pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovýmto registracím přihlíženo.

V případě úspěšné registrace Vám bude konkrétní termín sdělen e-mailem zaslaným na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Stanovený termín je pevný a nelze jej v žádném případě měnit.

*Uvedené e-mailové adresy jsou určeny výhradně pro objednání a neslouží k obecné komunikaci nebo zodpovídání dotazů.

Aktuální průměrná čekací lhůta na provedení legalizačního úkonu: 2 měsíce.  

Od 1.1.2025 se poplatek za superlegalizaci zvýšil na 1200 CZK / dokument.