
České autobazary AAA Auto a Carvago objevují možnosti polského trhu - rostou nové pobočky i online platformy
30.03.2023 / 16:00 | Aktualizováno: 30.03.2023 / 16:29
AAA Auto se velmi úspěšně rozvíjí na polském trhu a vnímá Polsko jako hlavní místo pro další růst. Původní plány mírně přibrzdila epidemie Covidu-19. Nyní již ale růst a prodej ojetých automobilů ze strany české firmy v Polsku běží naplno. Podobně expanzívní plány má v Polsku česká internetová platforma Carvago.
Potvrzují to i čísla nově otevřených poboček tuzemského prodejce AAA Auto. Na konci loňského roku jich měl v Polsku již dvanáct. Poslední otevřenou prodejnou byla ta v polské Poznani. Jedná se o pobočku s plnou podporou prodeje, nákupu a finančních služeb – tzv full-service centrem. Na 10 000 metrech čtverečních prodejna nabízí výběr z téměř 500 ojetých vozů.
Stejný typ prodejny, která slučuje všechny potřebné služby pro zákazníky otevřela firma také v Gdaňsku. Autocentrum, které bylo v Poznani otevřeno je určeno pro celé 3,5 milionové Velkopolské vojvodství. Což je významná kupní síla, na kterou se chce česká firma zaměřit. Novou práci pak v poznaňské pobočce AAA Auto našlo téměř 50 zaměstnanců
Celá skupina provozující síť prodejen AAA Auto také v loňském roce zaznamenala nejlepší rok ve své historii, téměř 90 tisíc automobilů si našlo nové majitele. V Polsku se české firmě dařilo nejvíce prodávat automobily značek Opel, Ford a Škoda. Není bez zajímavosti, že třetinu všech nabízených automobilů od české firmy lze pořídit na polském trhu. Z celkových 13 tisíc aut je polským zákazníkům k dispozici na jejich trhu na 4 tisíce vozů.
Největší výběr je pak z aut značky Škoda Auto. Těch bylo ještě v nedávné době k dispozici přes 2 tisíce. České Škodovky navíc dokážou zaujmout také cenou. Přesně totiž se totiž pohybují v cenových relacích toho, co jsou polští řidiči ochotní utratit za automobil ze sekundárního trhu. Taková částka se momentálně zastavila na ceně 40 tisíc zlotých.
Úspěšnost firmy na české trhu symbolizuje také ocenění, které společnost loni obdržela na 9. ročníku Polského podnikatelského kongresu. Kongresová rada udělila firmě ocenění za „Speciální a lidský přístup v kontaktu se zákazníky.“
Polský trh znamená celkově, pro české firmy zaměřující se na sekundární trh automobilů, skvělé možnosti a příležitosti růstu. V Polsku se totiž na rozdíl od České republiky teprve rozvíjí síť autorizovaných prodejců, kteří by své zákazníky přivítali na více pobočkách. Možnost nového trhu a investic je tak pro tuzemské společnosti velká a skýtá i mnoho investičních příležitostí.
Toho se snaží využít i další česká firma, kterou je platforma Carvago, která se pokouší uspět se zavedením inovativního nákupu ojetých vozů online a nově nabízí tuto službu také polským řidičům.
Carvago založil český podnikatel Tomáš Čupr. Firma, která reaguje na nový trend v chování spotřebitelů v automobilovém průmyslu, se rychle vyvíjí. V dnešní době stále více kupujících dává přednost tomu, aby si nejprve prostudovali a porovnali nabídky automobilů online a teprve poté navštívili autorizovaný servis. V případě ojetých vozů začínají téměř všichni potenciální zákazníci hledat právě online. Poslední část s návštěvou autobazaru ale u Carvaga odpadá.
Český start-up na prodej ojetých automobilů online navíc nabízí vozy z celé Evropy a polští zákazníci tak mohou nalézt velký výběr také populárních aut ze sousedního Německa.
Zpracoval: Jan Meichsner, stážista Velvyslanectví ČR ve Varšavě