Projekt českého národního brandu – Dobré ráno, Česko
04.11.2025 / 14:32 | Aktualizováno: 04.11.2025 / 15:09
Ministerstvo zahraničních věcí ve spolupráci s Českými centry a dalšími institucemi spustilo projekt Český národní brand, který je v jeho první fázi komunikován pod názvem „Dobré ráno, Česko“.
Projekt vychází z osvědčených příkladů úspěšných kampaní jiných zemí, jako je This is Finland nebo e-Estonia, a zaměřuje se na vytvoření konzistentního a atraktivního národního příběhu, který bude reprezentovat hodnoty a charakteristiky Česka. Tento projekt má podpořit diplomacii, export, turismus a kulturní prezentaci.
V první fázi kampaně (do konce roku 2025) se veřejnost, podnikatelé, státní instituce a známé osobnosti zapojují do hledání klíčových atributů české identity. Do této debaty se také mohou aktivně zapojit i krajané po celém světě – na webové stránce www.dobreranocesko.cz je možné vyplnit online dotazník, jehož výsledky poslouží jako důležitý datový základ pro samotnou přípravu národního příběhu. Více informací o projektu naleznete také na odkaze níže.
Dobré ráno, Česko - informační leták (PDF, 375 KB)
Kampaň probíhá ve třech fázích:
-
Iniciační fáze a participace (do konce roku 2025), touto fází projekt nyní prochází
-
Tvorba značky (do podzimu 2026), zpracování výsledků participace
-
Život značky (od začátku roku 2027), dlouhodobá péče o národní identitu
Projekt si klade za cíl vytvořit silný a autentický obraz Česka na mezinárodní scéně a posílit národní identitu a hrdost veřejnosti.
Předem mockrát děkujeme za vaši participaci na projektu!
