
Stockholmský seminář na podporu turistiky do ČR a odbytu moravských vín na švédském trhu
06.05.2016 / 17:13 | Aktualizováno: 05.02.2018 / 13:04
4. 5. 2016 se v areálu ZÚ Stockholm uskutečnil podvečerní seminář pro širokou švédskou veřejnost zaměřený na podporu zájmu o turistické cesty do České republiky. Součástí semináře bylo i seznámení se s novou řadou kvalitních vín z produkce vinařství Baloun a Templářské sklepy, která je aktuálně nabízena v prodejní maloobchodní síti Systembolaget.
Inspirační večer zahájili velvyslanec ČR ve Švédsku Jiří Šitler a ředitelka stockholmského zastoupení CzechTourism Lucie Vallin. V průběhu marketingových prezentací byla představena ČR jako zajímavá turistická destinace s řadou atraktivních míst pro aktivní dovolenou. Účastníci semináře získali cenné informace nejen o turisty hojně navštěvovaných místech, jako jsou hlavní město Praha, Karlštejn nebo Český Krumlov, ale i o méně známých a zahraničním turistům mnohdy ukrytých skvostech. Kromě historických památek došlo i na představení přírodních krás vhodných pro aktivní dovolenou, jednalo se zejména o pískovcové skály v oblasti národního parku Českého Švýcarska. Přítomní obdrželi cestovní katalogy a propagační materiály dle vlastního výběru.
Ve druhé polovině večera byla obchodní společností Scandinavia Handel & Rekrytering KB prezentována nejnovější kolekce kvalitních moravských vín z vinařství Baloun Velké Pavlovice a Templářské sklepy Čejkovice, která jsou již dostupná ve švédské státní monopolní maloobchodní síti Systembolaget. Červená, bílá a růžová jakostní vína přítomní hosté velmi kladně hodnotili a aktivně se zajímali o historii vinařství na Moravě. Pozitivní odezva ze strany švédské veřejnosti, která se s moravskými víny postupně seznamuje, přináší příslib většího odbytu vinařské produkce v nadcházejících letech na švédském trhu, který je v zásadě velmi konzervativní.
Uskutečněná prezentace splnila stanovený cíl podpořit švédskou turistiku do ČR a posílit maloobchodní prodej moravských vín na švédském trhu. Novým potenciálním zákazníkům byla představena turisticky atraktivní místa v ČR a kvalitní moravská vína. Celkem 51 návštěvníků z řad široké švédské veřejnosti kladně ohodnotilo průběh inspiračního večera, který umožnil i osobní kontakty s vedoucími představiteli zúčastněných českých a švédských institucí. Na semináři se spolupodílela stockholmská kancelář CzechTourism Scandinavia, švédská cestovní kancelář TEMA Resor a obchodní společnost Scandinavia Handel & Rekrytering KB.
Ing. Naděžda Homolová, zástupce VZÚ Stockholm