Úmrtí
Úmrtí občanů ČR, k němuž došlo na území cizího státu, se zapisuje do zvláštní matriky vedené Úřadem městské části Brna-střed.
Osobní návštěvu za účelem podání žádosti o zapsání úmrtí je nutné dohodnout předem, ideálně e-mailem.
Co je zapotřebí předložit:
1) Vyplněný a podepsaný formulář:
2) Cizozemský úmrtní listu:
- - Originál či duplikát
- - s ověřovací doložkou
- - s úředním překladem úmrtního listu a apostilní doložky do českého jazyka.
3) Doklad o státním občanství ČR zemřelého:
- - Platný občanský průkaz, platný cestovní pas ČR, popř. osvědčení o státním občanství ČR (max. 1 rok od data vydání)
- - Pokud ani jeden dokument nemáte, více informací naleznete v našem článku Žádost ke zjištění občanství.
4) Originál dokladu totožnosti žadatele
- - Občan ČR předkládá: platný cestovní pas ČR nebo platný občanský průkaz ČR; v případě neplatnosti těchto dokladů i Osvědčení o státním občanství ČR ne starší jednoho roku od data vystavení
- - Občan cizího státu předkládá: platný cestovní pas nebo jiný doklad dokládající totožnost a státní příslušnost
5) Další doklady:
- - Pokud byl zemřelý svobodný, je třeba předložit rodný list zemřelého.
- - Pokud byl zemřelý ženatý/vdaná, je třeba předložit oddací list zemřelého.
- - Pokud byl zemřelý rozvedený, je třeba předložit pravomocný rozsudek soudu o rozvodu předcházejícího manželství.
- - Pokud byl zemřelý ovdovělý, je třeba předložit úmrtní list bývalého manžela nebo pravomocný rozsudek soudu o prohlášení manžela za mrtvého.
- - Pokud žil zemřelý v registrovaném partnerství, je třeba předložit pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení registrovaného partnerství, anebo úmrtní list zemřelého partnera.
6) Poplatky:
- - Vystavení 1. úmrtního listu Zvláštní matrikou v Brně je bez poplatku.