česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Úmrtí

Úmrtí občanů ČR, k němuž došlo na území cizího státu, se zapisuje do zvláštní matriky vedené Úřadem městské části Brna-střed.

Osobní návštěvu za účelem podání žádosti o zapsání úmrtí je nutné dohodnout předem, ideálně e-mailem.

Co je zapotřebí předložit:

1) Vyplněný a podepsaný formulář: 

2) Cizozemský úmrtní listu:

3) Doklad o státním občanství ČR zemřelého: 

  • - Platný občanský průkaz, platný cestovní pas ČR, popř. osvědčení o státním občanství ČR (max. 1 rok od data vydání)
  • - Pokud ani jeden dokument nemáte, více informací naleznete v našem článku Žádost ke zjištění občanství.

4) Originál dokladu totožnosti žadatele

  • Občan ČR předkládá: platný cestovní pas ČR nebo platný občanský průkaz ČR; v případě neplatnosti těchto dokladů i Osvědčení o státním občanství ČR ne starší jednoho roku od data vystavení
  • - Občan cizího státu předkládá: platný cestovní pas nebo jiný doklad dokládající totožnost a státní příslušnost

5) Další doklady: 

  • - Pokud byl zemřelý svobodný, je třeba předložit rodný list zemřelého.
  • - Pokud byl zemřelý ženatý/vdaná, je třeba předložit oddací list zemřelého.
  • - Pokud byl zemřelý rozvedený, je třeba předložit pravomocný rozsudek soudu o rozvodu předcházejícího manželství.
  • - Pokud byl zemřelý ovdovělý, je třeba předložit úmrtní list bývalého manžela nebo pravomocný rozsudek soudu o prohlášení manžela za mrtvého.
  • - Pokud žil zemřelý v registrovaném partnerství, je třeba předložit pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení registrovaného partnerství, anebo úmrtní list zemřelého partnera.

6) Poplatky: 

  • - Vystavení 1. úmrtního listu Zvláštní matrikou v Brně je bez poplatku.