česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: GK Sanghaj
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo LinkedIn logo

Seminář přilákal řadu čínských cestovních agentur

Na konci května 2025 uspořádal Generální konzulát ČR vŠanghaji ve spolupráci s agenturou CzechTourism akci Objevte krásy Česka 2025“, která představila aktuální nabídku českého cestovního ruchu. Cílem bylo inspirovat čínské partnery kzařazování tematicky bohatších programů do svých zájezdů a povzbudit čínské turisty k delšímu pobytu vnaší zemi.

Čína bez pochyby zůstává důležitým trhem pro český cestovní ruch. Během semináře bylo připomenuto nové přímé letecké spojení z Pekingu do Prahy (Hainan Airlines, třikrát týdně) i zlepšující se kvalita ubytování – od prestižních hotelů v hlavním městě (např. Fairmont, W Hotel, SIR Hotel) až po nové možnosti v regionech, například v Mariánských Lázních, Brně nebo Zlíně. Zazněl také apel na rozšíření nabídky směrem k méně známým, ale neméně atraktivním oblastem, jako jsou Jižní Morava, Liberecko, Ústecko nebo Olomoucko. Tyto regiony nabízejí autentické zážitky, kulturní pestrost i kvalitní zázemí pro skupinové i individuální cestování.

Kromě kulturních a přírodních atraktivit, včetně UNESCO  lokalit, nespočet hradů a zámků či desítek lázeňských měst, roste v Česku i nabídka zážitkové turistiky. Stále větší oblibu si získává například tematický program na motivy hry Kingdom Come: Deliverance, který láká především mladší generaci hráčů, včetně těch z Číny, kteří českou hru velmi dobře znají.

Řeč přišla i na MICE aktivity, jejichž pořádání je v Česku podle šanghajských cestovních kanceláří výhodné z hlediska nákladů a kvality. Města jako Brno, Ostrava a Plzeň se díky svému modernímu zázemí stávají oblíbenými evropskými destinacemi pro čínské firemní akce a veletrhy. V Praze navíc přibylo několik nových eventových prostor – za zmínku stojí rekonstrukce v rámci areálu Výstaviště Praha, renovované prostory divadla Nová Spirála, vybudování hotelu The Cloud One a v neposlední řadě plánované otevření osvětového centra Hydropolis.

Z debaty se zástupci cestovních agentur rovněž vyplynulo, že čínští turisté jsou ochotni za cestování utrácet a cestují rádi, jakkoliv logicky volí geograficky bližší destinace. Pokud však dostanou dostatečně silný impulz, například ve formě velké kulturní události, koncertu či tematického zážitku, jsou ochotni cestovat i dál. I tento faktor je třeba zohlednit při budoucím cílení marketingových a propagačních aktivit.

Česko na veletrhu cestovního ruchu ITB

Česko na veletrhu cestovního ruchu ITB

 

Na program navázala také česká účast na největším čínském veletrhu cestovního ruchu ITB China, který se konal minulý týden také v Šanghaji. Česko zde mělo stánek v rámci evropské sekce. Vedle CzechTourismu se zde prezentovala i firma Fashion Arena Prague Outlet, která oslovuje čínské návštěvníky nabídkou kvalitního značkového zboží.

V roce 2024 přijelo do Česka zhruba 174 000 čínských turistů, což je dvakrát více než v roce 2023, ale stále výrazně méně než v roce 2019, kdy jich bylo více než 600 000. Čína přesto zůstává trhem s velkým potenciálem.

Znovuzavedení přímého leteckého spojení mezi Pekingem a Prahou představuje důležitý krok k obnově příjezdového turismu z Číny. Současná kapacita je sice výrazně nižší než před pandemií, ale i přesto má Česko díky své atraktivitě, dostupnosti a kvalitní infrastruktuře dobré předpoklady k tomu, aby se postupně znovu etablovalo jako vyhledávaná destinace čínských cestovatelů. Klíčový bude mimo jiné kvalitní marketing a cílená spolupráce s čínskými partnery a začlenění Česka do širších evropských itinerářů.

 

Jan Kubačka, ekonomický diplomat GK Šanghaj