česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: GK Sanghaj
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo LinkedIn logo

Exportní příležitosti v Číně – webinář spojil zástupce ze Šanghaje a Pekingu

Dne 15. května se uskutečnil webinář s názvem „Představení exportních příležitostí v Číně“, v jehož průběhu byly představeny funkce jednotné zahraniční sítě a příležitosti, které čínský trh nabízí. České firmy zároveň sdílely své dlouholeté zkušenosti s působením v Číně.

 

Za Generální konzulát ČR v Šanghaji na webináři vystoupil ekonomický diplomat Jan Kubačka, který se ve svém příspěvku zaměřil především na příležitosti vycházející z ekonomicky významných východočínských provincií Zhejiang, Jiangsu a Anhui a samozřejmě i z metropolitního města Šanghaj. Tyto regiony představují jádro čínské exportně orientované ekonomiky a nabízejí českým firmám široké spektrum možností zejména v oblastech inovací, zelených technologií, zdravotnictví či high-tech výroby.

Za velvyslanectví ČR v Pekingu vystoupili ekonomický diplomat Adam Kupka a zemědělský diplomat Ondřej Plaček. Agenturu CzechTrade zastupovali ředitelé jejích čínských kanceláří Michal Hollý (Peking) a Aleš Červinka (Šanghaj). Priority Svazu průmyslu a dopravy ve vztahu k Číně představil zástupce ředitele sekce mezinárodních vztahů Mikuláš Nozar. Mnoholeté zkušenosti z působení na čínském trhu následně sdíleli zástupci firem TOS Varnsdorf a Petrof.

V první části svých prezentací představili zástupci státní správy své priority, plánované akce (např. účasti na veletrzích) a služby, které mohou českým firmám nabídnout. Dále identifikovali klíčové sektory s potenciálem pro exportní expanzi. Shrnutí těchto informací je rovněž k dispozici v Mapě globálních oborových příležitostí vydávané Ministerstvem zahraničních věcí.

Zástupci zmíněných firem následně popsali své zkušenosti s čínským trhem, který je v mnoha ohledech největší na světě. Upozornili však na nutnost pečlivé přípravy, analýzy trhu a budování dlouhodobých vztahů s místními partnery.

Webinář volně navazoval na únorovou online akci zaměřenou na import, během níž prezentující představili zejména základní náležitosti prověřování čínských obchodních partnerů. Do budoucna se plánují další online i offline akce. 

 

Jan Kubačka, ekonomický diplomat GK Šanghaj