česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: GK Sanghaj
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo LinkedIn logo

Úspěšná podnikatelská e-commerce mise zavítala do Šanghaje

Minulý týden navštívila Čínu delegace top manažerů předních českých společností v oblasti elektronického obchodování. Čína a její e-commerce trh je největším na světe, který skýtá celou řadu inspirací, jak v dnešním super konkurenčním prostředí uspět. Šanghajskou část mise podpořili svou účastí na schůzkách a jednáních i zástupci českého generálního konzulátu. 

Vlastníci, generální a finanční ředitelé předních českých firem z oblasti fitness e-commerce, e-commerce s nábytkem nebo softwaru a dalších příbuzných oblastí elektronického obchodování se zúčastnili týdenní obchodní mise v Šanghaji a Pekingu. Dvoudenní akce v Šanghaji, která navázala na předchozí program v Pekingu, se zúčastnili i zástupci generálního konzulátu a agentury CzechTrade.

V oblasti elektronického obchodování se logicky přímo nabízí navštívit Čínu, světového lídra v oblasti e-commerce, především pak Šanghaj, největší čínské město, kde se  firmy bez digitální prezentace a využití moderních elektronických komunikačních prostředků v dnešní době již vůbec neobejdou.

Podnikatelská delegace měla během návštěvy Číny možnost sejít se s celou řadou zástupců největších e-commerce hráčù, včetně digitálních agentur, které pomáhají firmám se prosadit na čínském trhu.

Kromě návštěvy čínských firem se účastnici mise měli možnost v rámci networkingové akce setkat i s generálním konzulem Karlem Šrolem a šanghajskou komunitou českých firem vedenou obchodní komorou CzechCham, které čínský trh znají velmi dobře a mohli tak účastníkům poradit, na co a jak se připravit, aby na obrovském ale o to náročnějším čínském trhu mohli uspět.

Elektronický obchod v Číně je obrovský a rozmanitý. V posledních letech se přítomnost na čínských platformách elektronického obchodu stala nezbytnou nutností pro místní i zahraniční značky, které chtějí na trhu uspět. Značky jsou ve skutečnosti ochotny investovat spoustu peněz, aby se dostaly na nejoblíbenější čínské platformy elektronického obchodu. Většina čínské populace pravidelně nakupuje výrobky online, protože je to snadné a pohodlné, a to zejména díky dobře fungujícímu uživatelskému prostředí a digitálním platebním platformám.

Čínský trh elektronického obchodování za posledních deset let vzrostl exponenciální z 108 milionů v roce 2009 na dnešních více než 900 milionů nakupujících online. Aktuálně se v Číně uskuteční více než 46 % všech spotřebitelských nákupů online a se současnými tržbami okolo 2,2 biliónů dolarů je Čína zdaleka vedoucí zemí na světě (Spojené státy jsou druhé s cca 1,1 bilióny dolarů).

Zásadní roli v oblasti e-commerce hrají sociální média. Čínské prostředí je velmi odlišné, kdy mnoho globálních platforem není v zemi přístupných a čínskému e-commerce prostředí tak dominují místní digitální platformy. Většina těchto platforem integruje více funkcí nad rámec sociálních sítí a kombinuje zasílání zpráv, elektronické obchodování, reklamní videa, platby, hry a další.

Jakkoliv se čínské prostředí od toho evropského významně liší, cílem každé firmy je oslovit zákazníka a udržet si ho. České firmy měly během pobytu v Číně možnost navázat velmi zajímavé kontakty a především vidět a pochopit, jak využívat elektronické prostředí pro účely marketingu a prodeje v tak silně konkurenčním prostředí.

 

 

Jan Kubačka, ekonomický diplomat GK Šanghaj