Český podzimní festival představil v Šanghaji české produkty i kulturu
24.10.2017 / 10:15 | Aktualizováno: 22.03.2018 / 10:05
Ve dnech 13.-15. října proběhla v Šanghaji prezentační akce Český podzimní festival. Akci uspořádal Generální konzulát ČR v Šanghaji jako projekt na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) ministerstev zahraničních věcí a zemědělství ve spolupráci s agenturou CzechTourism. Během třídenního prodejního festivalu se představilo 7 českých produktů: piva Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, Zubr, Litovel, dorty Marlenka, přírodní kosmetika Botanicus a sportovní a outdoor oblečení Alpine Pro. Své produkty během festivalu nabídly i čínské cestovní kanceláře se specializací na Česko. Česko jako atraktivní turistickou destinaci prezentovala agentura CzechTourism.
Akce, která navázala na loňský český májový festival v šanghajském Jing´An parku, si kladla za cíl představit české produkty formou prodejního festivalu. Stejně jako v květnu 2016, i letos proběhl festival v prestižní lokalitě historického centra města – Sinan Mansions. Místo, které je součástí bývalé Francouzské čtvrti (French Concession), je jednou z předních turistických atrakcí města a architektonicky kombinuje styl původní šanghajské urbanistické zástavby z počátku 20. století a prostředí typické pro evropské metropole.
Festival slavnostně otevřel generální konzul ČR v Šanghaji Richard Krpač. Zahájení akce se zúčastnili zástupci z vedení radnice, místní čtvrti Huangpu, Pudong a sponzoři – Škoda Auto, CEFC a Botanicus. Jako hosté byli přítomni i významné čínské firmy a investoři – v Česku již působící nebo potenciální (Wanfeng, Bank of Communications ad). Ceremonii pokrývala Shanghai Media Group a další novináři včetně bloggerů.
Z pohledu českých firem a jejich čínských distributorů byla akce zajímavou příležitostí, jak se v Číně mohou prezentovat nejen na tradičních potravinářských veletrzích (v květnu např. oficiální účast ministerstva zemědělství na potravinářském veletrhu SIAL v Šanghaji, případně obdobném veletrhu FHC, kde Generální konzulát ČR v Šanghaji plánuje PROPED letos v listopadu). Z českých produktů se představily ty, které už v Číně mají zastoupení, ale i nové značky. Jednalo se především o Plzeňský Prazdroj, který na samostatném stánku prezentovalo čínské zastoupení koncernu Asahi.
Součástí festivalu byla i marketingová výstava o českém pivu „Czech Beer Then and Now: Story of Craftsmanship and Masterpice“. 15 panelů výstavy představuje české pivo a klíčové momenty v historii jeho výroby, technologické postupy, pivní zajímavosti, kuriozity a přední české pivovary. Dva panely se samostatně věnují i českému pivu v Číně.
Akci doprovodila série kulturních představení – folková a country kapela Poutníci, promítání Krtečka či sestřih z oblíbené čínské TV show Running Man, kterou letos v červnu natáčel čínský televizní štáb z provincie Zhejiang na různých místech v Česku. Na kulturních vystoupeních participovali i čeští krajané žijící v Šanghaji. Pro rodiny s dětmi byl připraven speciální program, například dětský koutek Škoda Auto „design your dream car“.
Český podzimní festival v Šanghaji doplní 26. října obdobná akce v Hangzhou, která se formou společenské akce zaměří především na vedení místní vlády provincie Zhejiang a významných měst v provincii. Také zde bude představena marketingová výstava o českém pivu. České firmy a jejich distributoři budou moci letos v listopadu navázat další kontakty na potravinářském veletrhu FHC v Šanghaji. Českou účast zde uspořádá Generální konzulát ČR v Šanghaji společně s místním zastoupením agentury CzechTrade, a to opět formou PROPED.
Autor: Štěpán Vojnár, konzul, Generální konzulát ČR v Šanghaji