한국어  česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Prezentace ČR - investiční semináře ve městech Daejeon, Busan a Ulsan

V rámci projektu ekonomické diplomacie připravilo Velvyslanectví ČR v Soulu ve spolupráci s agenturou CzechInvest investiční “Road Show“ zaměřenou na prezentaci České republiky jako ideálního místa pro zahraniční investory. Tři investiční semináře, které se konaly v jihokorejských městech Daejeon, Busan a Ulsan ve dnech 12.-14.10.2015, představily Českou republiku korejským investorům a zástupcům významných firem a institucí. Investičním seminářům předcházela mimořádně náročná příprava a koordinace činností s korejskými i českými institucemi a společnostmi. ZÚ Soul využil semináře k propagaci České republiky, Ministerstva zahraničí ČR, CzechInvestu, CzechTourismu, Českých center a Českých aerolinií.  Účastníci akce obdrželi rovněž materiály, které poskytlo MZe (české pivo), MPaO (Doing Business in the Czech Republic) a prospekty a katalogy společností Precioza, Jan Becher a Mattoni.

Korea zaujímá 4. místo v pořadí nejvýznamnějších zemí, které dosud v ČR investovaly a korejské firmy jsou v investiční oblasti stále aktivnější. Z uvedeného důvodu se ZÚ Soul rozhodl zvýšit informovanost korejských investorů o investičních podmínkách v ČR a podpořit tak jejich zájem o naši zemi. Cílem investičních seminářů nazvaných “Invest in the Czech Republic – Your  gateway to Europe“, bylo navázat na první investiční seminář v Soulu, který se uskutečnil v únoru letošního roku v průběhu oficiální návštěvy předsedy vlády ČR Bohuslava Sobotky v Korejské republice, a informovat korejské podnikatele a instituce sídlící mimo hlavní město o možnostech investování v ČR, o investičních zónách, pobídkách a podporovaných sektorech.
V úvodu všech tří v zásadě identických seminářů vystoupil velvyslanec T. Husák, který vyjádřil náš zájem o spolupráci s korejskými investory a mimo jiné informoval o nově otevřené kanceláři agentury CzechInvest v Soulu a o podpoře naší vlády zahraničním investorům. Poté následoval projev obchodního rady (DEK) K. Sulka, který přítomné seznámil se současnou ekonomickou situací ČR, s výhledem vývoje naší ekonomiky na příští období a informoval o nejvýznamnějších ekonomických projektech, které již realizovaly korejské firmy v České republice. Po úvodních projevech následovaly prezentace odborníků na investiční problematiku. Vedoucí nově otevřené kanceláře CzechInvest v Korejské republice M. Jírovec a sektorový specialista M. Kratochvíl z pražské centrály agentury CzechInvest informovali o konkrétních podmínkách pro zahraniční investory, investičních zónách, sektorech, které naše vláda podporuje a rovněž o službách, které CzechInvest poskytuje. Po představení agentury CzechInvest následovaly projevy investičních specialistů ze společností Česká spořitelna, Deloitte a CTP, které jsou členy Sdružení pro zahraniční investice – AFI.
V posledním bloku vystoupil ředitel společnosti SAB Miller pro Korejskou republiku, který seznámil přítomné s investicí jeho společnosti v České republice do Plzeňského pivovaru a mimo jiné též o rostoucí oblibě piva z Plzeňského pivovaru v Korejské republice. Od roku 2012 roste export piva Pilser Urquell do Korejské republiky každoročně cca o 100 % a výhled na příští rok je opět obdobně optimistický.
Na závěr vystupující odpovídali na dotazy a uskutečnila se jednání mezi zástupci ZÚ Soul, CzechInvest a korejskými firmami.
Celá akce splnila svůj cíl a díky náročné přípravě se setkala s mimořádným ohlasem. Zúčastnili se jí nejen představitelé korejských firem, ale též zástupci korejských ministerstev, institucí, obchodních komor a asociací. Na přípravě akce, především pak na rozesílání pozvánek a informování podnikatelské veřejnosti, se kromě ZÚ Soul a zastoupení agentury CzechInvest v Soulu podílely obchodní komory ve městech Daejen, Busan a Ulsan, Evropská obchodní komora v Soulu (ECCK) a řada dalších institucí jako KOTRA, KITA a KOIMA, které svým členům rozeslali informace o konání investičních seminářů. Z uvedeného důvodu se podařilo dodržet předpokládaný počet účastníků, tj. cca 50 osob na jednu akci. ZÚ Soul využil seminářů k propagaci Ministerstva zahraničí ČR a České republiky jako ideálního místa pro korejské investice a rovněž k podpoře českých exportních firem.