Zájem o český sklářský průmysl v Koreji roste
28.02.2023 / 01:36 | Aktualizováno: 28.02.2023 / 01:41
Česká tradiční značka Moser poprvé představuje svá umělecká díla na korejském trhu, a to v obchodním domě Hyundai Department Store. Jedná se o skvělou příležitost, jak ukázat, co sklárnu Moser činí unikátní již od roku 1857. Precizní ruční výroba, bezolovnatý křišťál, jedinečnost barevných odstínů a umění mistrů rytců. Díky těmto aspektům se díla této značky těší celosvětovému úspěchu a mezi její vlastníky je řada významných osobností.
Podle databáze Českého statistického úřadu se v roce 2022 vyvezlo z České republiky do Koreje sklo a skleněné výrobky o hodnotě v přepočtu za 4 337 000 USD. Korea je nejen jedním z největších odběratelů skla, ale i bižuterie a keramiky. Z České republiky do Koreje putují skleněné výrobky praktického využití jako například laboratorní, nábytkové či zrcadlové tvrzené sklo i výrobky umělecké jako šperky, korálky, okrasné zboží, foukané, broušené a další opracované sklo.
České sklářské výroby se v Koreji těší značné oblibě mezi znalci i u široké veřejnosti. Oceňována je především dlouholetá tradice a historické pozadí. Již v roce 2015 se konala výstava českého sklářského zboží pod názvem Story of Bohemian Glass v Národním muzeu, o kterou byl projeven značný zájem. Na výstavě byla prostřednictvím několika set děl různých druhů sklářských výrobků od českých manufaktur představena kultura a historie Čech.
Korejci o českém sklářství ve svých blozích píší jako o výsledcích nekonečného úsilí a rozvoje. Právě spojení kultury a historie funguje u korejských zákazníků velmi dobře.
Možnost zviditelnit se naskýtá českým výrobcům prezentací jejich produktů na kulturních událostech jako například na veletrzích pořádaných v Soulu. Skleněné výrobky lze importovat nejen offline u příležitosti kulturních akcí, ale i dlouhodobým prodejem skrze internetové obchody. Místní e-shopy jako např. Jibggumigi, Wimep a další prodávají sklářské výrobky a bižuterii českého původu a poskytují příležitosti pro otevření kamenného nebo internetového obchodu i pro investice do tohoto odvětví.
Pavel Kalina, Ekonomický diplomat, Zastupitelský úřad ČR v Soulu