Samsung Heavy Industries – hledá subdodavatele strojů, zařízení a materiálu pro stavbu lodí
04.05.2012 / 06:54 | Aktualizováno: 23.05.2012 / 07:57
(Archivní článek, platnost skončena 03.05.2013 / 02:00.)
Samsung Heavy Industries – hledá subdodavatele strojů, zařízení a materiálu pro stavbu lodí
Ve dnech 4.-5.5.2012 uskutečnil velvyslanec ČR v Korejské republice Jaroslav Olša, jr. v doprovodu DEK M.Sklenky pracovní návštěvu ostrova Kodže (Geoje). V jejím rámci titulář vystoupil jako jeden z hlavních řečníků na slavnostním otevření mezinárodního námořního veletrhu (International Shipbuilding and Marine Festival 2012) a uskutečnil návštěvu ve druhých největších loděnicích Korejské republice – Samsung Heavy Industries (SHI).
Cílem jednání s vedením SHI (www.shi.samsung.co.kr) bylo zjistit rozsah činnosti této společnosti, která je součástí největšího jihokorejského konglomerátu Samsung Group, a rovněž možnosti pro spolupráci s českými podnikatelskými subjekty. Návštěva loděnice pracovníků ZÚ Soul navázala na jednání prvního místopředsedy vlády a ministra zahraniční ČR Karla Schwarzenberga s místopředsedou představenstva Samsung Group p. Kang/em v Soulu v březnu tohoto roku.
SHI byla založena v roce 1974 a v roce 1983 se spojila s firmou Daesung Heavy Industries. V současné době je SHI druhým největším výrobcem lodí na světě (po Hyundai Heavy Industries). V rámci svého výrobního programu se soustředí především na lodě s vysokou přidanou hodnotou (aby mohla úspěšně čelit konkurenci levnější čínské výroby), a to především supertankery, velkokapacitní kontejnerové lodě, LNG lodě, luxusní turistické dopravní lodě a arktické tankery. Ročně se zde vyrobí zhruba 30 lodí, přičemž na jihokorejské firmy připadá více než 53 % všech zakázek na světovém trhu (údaje za rok 2011). Loděnice SHI na ostrově Kodže je podle odborníků vůbec největší na světě (v těsné blízkosti navíc sídlí společnost Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Company – DSME, třetí největší světový výrobce lodí).
Podle vyjádření vedení SHI je společnost otevřena spolupráci se zahraničními firmami za podmínky, že subdodavatelé jsou schopni nabídnout stavební stroje a zařízení či konstrukční materiály v odpovídající kvalitě, ceně a při splnění dodacích podmínek, které stavba lodí natětí úrovni vyžaduje.