Uzavření sňatku v cizině - žádost o vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
K uzavření manželství v cizině potřebuje český občan obvykle vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství. O doklad lze požádat rovněž prostřednictvím velvyslanectví ČR, které ji postupuje příslušnému obecnímu úřadu dle trvalého bydliště občana na území ČR.
V případě, že hodláte uzavřít sňatek v zahraničí, informujte se předem na příslušném cizozemském místním matričním úřadě o veškerých náležitostech tohoto úkonu.
O vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství lze požádat osobně na našem velvyslanectví v Rijádu v úředních hodinách na základě schůzky sjednané prostřednictvím emailu riyadh.consulate@mzv.gov.cz. Zastupitelský úřad žádost postupuje příslušnému úřadu v České republice podle místa posledního trvalého bydliště žadatele. Vyřízení žádosti přes velvyslanectví trvá přibližně 2-3 měsíce.
K podání žádosti je třeba předložit:
- - vyplněný formulář Žádost o vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství (PDF, 176 KB)
- - platný cestovní pas, příp. platný občanský průkaz ČR,
- - český rodný list,
- - výpis z evidence obyvatel o místu trvalého pobytu, pokud není prokázáno občanským průkazem,
- - výpis z evidence obyvatel o místu trvalého pobytu, pokud není prokázáno občanským půrkazem,
- - úřední doklad o bydlišti a osobním stavu, vydaný orgánem cizího státu, zdržuje-li se žadatel trvale v cizině anebo nemá-li trvalý pobyt na území ČR,
- - pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství, nebo úmrtní list zemřelého manžela,
- - úřední doklad o správné podobě užívaného příjmení, není-li tato skutečnost patrna z předložených matričních dokladů.
Požádá-li snoubenec o vydání vysvědčení prostřednictvím zmocněnce, musí být jeho podpis na plné moci úředně ověřen.
Vysvědčení má platnost 6 měsíců od data vydání.
Žádost podléhá správnímu poplatku 1000,- Kč. Poplatek je hrazen bezhotovostně v CZK, příp. v hotovosti v SAR dle aktuálně platného kurzu MZV ČR.
Více informací můžete nalézt na Portálu veřejné správy .