Zákazníci v obchodě snáze rozpoznají biovýrobek
09.02.2010 / 14:58
(Archivní článek, platnost skončena 10.02.2011 / 01:00.)
Od 1. července 2010 ponesou výrobky ekologického zemědělství v EU nové logo, které vzešlo z celoevropské soutěže.
Již za několik měsíců spotřebitelé po celé Evropské unii jednoznačně rozliší výrobky, které splňují přísná kritéria ekologické produkce, od produktů se zavádějícím označením. Skutečné biovýrobky od 1. července totiž ponesou nové logo, jednotné pro celou Unii.
Podobu nové známky pro výrobky ekologického zemědělství odhalila v pondělí 8. února 2010 Evropská komise. Logo nepochází z bruselské dílny, ale vzešlo z celoevropské soutěže, do níž zájemci přihlásili na 3500 návrhů. Mezi posledními třemi z nich vybírali sami občané Evropské unie v on-line hlasování. Hlas odevzdalo na 130 tisíc lidí.
Vítězný návrh je dílem německého studenta Dusana Milenkovice, znázorňuje hvězdy EU seskupené ve tvaru listu na zeleném pozadí a symbolizuje soulad Evropy s přírodou. Hlasovalo pro něj přes 80 tisíc Evropanů.
Změna pomůže spotřebitelům i výrobcům. Prvním z nich zaručí zejména potřebnou přehlednost, druhým pomůže k propagaci jejich výrobků. Užívání loga bude v Unii povinné pro všechny balené biovýrobky, které jsou vyrobeny v členských státech sedmadvacítky a splňují stanovené normy. Pro dovážené biovýrobky bude užívání loga nepovinné. Vedle označení společným unijním logem bude i nadále povoleno používání dalších národních či regionálních známek.
Další informace:
- Evropská komise – soutěž o nové logo biovýrobků EU
Foto: Evropská komise