EU podpořila další krok v boji proti internetovým padělkům
11.05.2011 / 12:00
Klíčoví hráči v internetovém obchodování se dohodli na posílení boje proti prodeji padělků. Jejich jednání zprostředkovala Unie.
Na internetu by se mělo v budoucnu prodávat méně nekvalitních padělků zboží, které mohou ohrozit i zdraví zákazníka. Čelní zástupci průmyslu a nositelů průmyslových práv totiž podepsali 4. května 2011 s významnými internetovými providery Memorandum o porozumění, jehož cílem je právě posílení boje proti padělání a pirátství na internetu. Jednání obou stran proběhlo pod patronátem a s podporou Evropské komise.
Mezi signatáře textu patří na straně poskytovatelů internetových služeb takoví hráči jako Amazon nebo eBay, na straně nositelů práv pak významné společnosti a sdružení typu Adidas, Nike, Burberry, Lacoste, Lego, Mattel, Microsoft, Unilever nebo ACG (Anti-Counterfeiting Group) a AIM (European Brands Association).
Memorandum je výsledkem diskusí o způsobech, které by pomohly snížit prodej padělků na internetu. Spolu s narůstajícím množstvím elektronických obchodů totiž narůstá i počet padělaného zboží, které je na síti nabízeno k prodeji. To je hrozbou pro všechny zúčastněné: držitele práv, internetové platformy a zejména pro spotřebitele, u nichž je riziko, že zakoupí zboží podřadné kvality nebo i potenciálně nebezpečné produkty.
Dohoda není závazným nástrojem, ale spíše souborem „dobrých praktik“, které povedou k účinnějšímu boji proti prodeji padělaného zboží na internetu a ke zlepšení spolupráce mezi signatáři. Dokumentem chtějí všichni zúčastnění ukázat, že formou dobrovolných opatření je možné zajistit dostatečnou flexibilitu umožňující rychlou reakci na situaci i efektivní řešení.
Další informace:
Foto: EK