česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Akční plán pro podporu maloobchodu

Dne 31. ledna 2013 zveřejnila Evropská komise Akční plán pro maloobchod, který by měl přispět k budování jednotného trhu v oblasti maloobchodu.

Podle Komise maloobchodní trh čelí dvěma hlavním výzvám: zaprvé množství omezení v oblasti zakládání podniků a vstupu na nové trhy a zadruhé nedostatečné konkurenceschopnosti sektoru.

Akční plán stanovuje pět prioritních oblastí na jejichž rozvoj se  zaměří činnost Komise: posílení pozice spotřebitele, udržitelné a konkurenceschopné maloobchodní služby, rozvoj B2B řetězců, využití výsledků výzkumu a lepší pracovní podmínky.

Na podporu těchto oblastí navrhuje Komise podniknout řadu akcí jako například otevření veřejné diskuze o nekalých praktikách nebo zřízení Rady pro sektorové kvalifikace. Konečný termín pro jejich implementaci je rok 2014.

Plnění akcí bude Komise monitorovat pomocí debat s institucemi EU, členskými státy, zástupci maloobchodního a sektoru a dalšími zástupci a výsledkem by měla být hodnotící zpráva, kterou se Komise zavazuje vydat v roce 2015.