عربي  česky  français 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo

Marocká strategie pro rozvoj a logistickou konkurenceschopnost se promítá do zvýšené poptávky přístavů Tanger a Casablanca po nových kontejnerech

Národní strategie pro rozvoj a logistickou konkurenceschopnost, zejména pak rozvoj středomořského přístavu Tanger-Med, tamější obrovské průmyslové zóny a pokračující výstavba několika velkých továren severovýchodně od města Tanger, se aktuálně promítá do zvýšené poptávky po přepravních kontejnerech různých typů.

Jedná se přímý důsledek marockých snah o expanzi v oblasti přístavní infrastruktury během několika uplynulých let. Maroku se podařilo významně navýšit svou kapacitu s bezprostřední návazností na mezinárodní obchod zejména díky dvěma klíčovým uzlům, které představuje zmíněný Tanger a Casablanca. Oba přístavy jsou v současnosti schopny pojmout rozměrově stále větší plavidla, čímž zároveň došlo i ke zvětšení kapacity přepravovaných kontejnerů včetně zkrácení doby jejich překládky v námořních terminálech.

Kvalitu stávající logistické infrastruktury bude chtít Maroko i nadále posílit skrze další chystané projekty. Jedná se např. o konstrukci nových kontejnerových terminálů v Tangeru a Casablance či plán na rozšíření kapacity v již existujících přístavech Kenitra a Nador. To vše by mělo v rámci střednědobého výhledu napomoci ke zlepšení logistických služeb, které Maroko nabízí.


Mgr. Jana Kostrounová, obchodní rada, Velvyslanectví ČR v Rabatu