Nový rezervační systém žadatelů o krátkodobá (schengenská) víza
03.10.2022 / 11:00 | Aktualizováno: 29.11.2024 / 14:33
Dne 15. 10. 2022 bude na ZÚ ČR v Rabatu zahájen nový rezervační systém, který je určen pro žadatele o krátkodobé (schengenské) vízum.
Žádosti se posílají emailem na nově zřízenou adresu rabat.schengen@mzv.gov.cz
E-mail je nutno zaslat vždy 1. a 15. den v měsíci od 10:00h (marockého času) - tj. žadatelům, kteří odešlou e-mail 1. kalendářní den v měsíci bude termín přidělen v období od 15tého dne téhož měsíce, žadatelům, kteří odešlou e-mail, 15. kalendářní den, bude přidělen termín od 1. dne následujícího měsíce. Berte prosím na vědomí, že žádost o schengenské vízum může být podána kdykoliv v období 6 měsíců před plánovanou cestou, nejpozději však 15 dní před touto cestou.
Do předmětu zaslaného e-mailu je zapotřebí uvést POUZE jedinečné číslo cestovního pasu žadatele = XX1234567 - ŽÁDOST O KRÁTKODOBÉ VÍZUM
Platí pravidla:
- E-mail musí vždy obsahovat další identifikační údaje žadatele: jméno, příjmení, datum narození, kontaktní telefon, e-mail a uvedení účelu a doby pobytu
- 1 e-mail = 1 žadatel, v případě, že jedna osoba zašle více emailů, a to i z jiné emailové adresy, budou všechny tyto email považovány za neplatné.
- Objednávky na více osob v jednom e-mailu se nepřijímají.
- Nezletilé dítě do 15 let věku nemusí mít sjednaný samostatný termín, pokud podává žádost spolu se svým rodičem/zákonným zástupcem (tj. do emailu je třeba uvést údaje k rodiči i dítěti).
- Dítě ve věku 15-18 let musí mít vždy sjednaný svůj samostatný termín.
Žádosti budou zpracovány chronologicky podle času jejich obdržení. Žádosti splňující veškeré náležitosti obdržené do naplnění kapacity budou zodpovězeny automatickým e-mailem a poté zpracovány do 5 dnů. Žádosti splňující veškeré náležitosti obdržené nad limit kapacity obdrží automatickou odpověď o tomto faktu a termín jim z důvodu naplnění kapacity přidělen nebude.
Na e-maily, které budou mít v předmětu zprávy uvedeny jiné informace než samotné číslo cestovního pasu a na e-maily, které budou doručeny do e-mailové schránky před zahájením objednávání (tedy před stanoveným dnem a hodinou) nebude brán žádný zřetel a budou považovány za neplatné.
Pravidla rezervace termínů pro podání žádostí o víza a pobyty jsou na všech zastupitelských úřadech ČR v zahraničí nastavena tak, zastupitelské úřady v žádném případně nesmí měnit pořadí doručených žádostí o rezervaci termínu podání žádosti.
Upozorňujeme, že pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovýmto registracím přihlíženo.