
Česko se představilo jako destinace roku na osloském veletrhu cestovního ruchu
13.01.2025 / 13:21 | Aktualizováno: 13.01.2025 / 13:35
Počátkem ledna představil největší veletrh cestovního ruchu na severském trhu Česko jako destinaci roku 2025. Díky hojné účasti českých firem a poutavé prezentaci ČR jako turistické destinace měli norští operátoři příležitost seznámit se s turistickými zajímavostmi Prahy i českých a moravských regionů, jakož i navázat cenné obchodní kontakty. Během interaktivního semináře velvyslanec Červenka ve spolupráci se skandinávským zastoupením CzechTourism představil Česko jako atraktivní, bezpečnou a snadno dosažitelnou zemi pro norské turisty.
Každoročně v lednu se v Oslo koná veletrh cestovního ruchu s názvem TravelMatch. Jedná se o největší akci svého druhu na severském trhu. Potkávají se zde zástupci norských a zahraničních cestovních kanceláří, destinačních agentur a dalších subjektů působících v oboru cestovního ruchu (hotelové řetězce, lázeňská zařízení, tour operátoři a další). Akce je zaměřena na výjezdový cestovní ruch z Norska, tzn. zahraniční partneři mají možnost se představit nákupčím norských cestovních kanceláří a agentur a mohou navázat cenná partnerství s možností nabídnout svou destinaci norským turistům.
Čeští účastníci míří na osloský TravelMatch pravidelně, letošní ročník jim však nabídl opravdu jedinečnou příležitost – Česko bylo pro ročník 2025 vybráno jako destinace roku. Tím byla zajištěna zvýšená vizibilita českých účastníků (letos se jich představilo 15) a Česka jako turistické destinace. V rámci doprovodného programu byl na norské firmy zaměřen interaktivní seminář s destinační prezentací věnovanou právě Česku. Během něho se formou interaktivního kvízu mohli zájemci seznámit s turistickými zajímavostmi Prahy i českých a moravských regionů. V úvodním projevu velvyslanec David Červenka představil Česko jako atraktivní, bezpečnou a snadno dosažitelnou destinaci a vyzval k objevování nejen Prahy (kam směřuje 80 % norských turistů), ale také rozmanitých regionů. „Česko je velmi kompaktní zemí s krátkými vzdálenosti. Návštěvu Prahy tak lze jednoduše kombinovat s dalšími regiony“, doplnil velvyslanec Červenka a doporučil norským firmám, aby využily příležitost k setkání s českými protějšky a dalšímu rozvoji obchodních vazeb. Následnou prezentaci formou kvízu připravilo zahraniční zastoupení agentury CzechTourism Skandinávie. Nejen prezentační seminář, ale i průběh celého dne na letošním TravelMatch se nesl v duchu velkého zájmu norských partnerů o spolupráci s českými protějšky.
Akce se tak může stát důležitým krokem na cestě ke zlepšení pozice Česka jakožto cílové destinace pro norské turisty, kteří se do naší země po covidovém přerušení v letech 2020-21 opět postupně vracejí. Velké poděkování proto patří všem, kdo se podíleli na procesu výběru Česka jako destinace roku – organizátorům TravelMatch, zahraničnímu zastoupení CzechTourism Skandinávie a Ministerstvu pro místní rozvoj ČR, které českou účast finančně podpořilo.