
Šípkovo dílo okouzlilo milánské publikum
08.06.2022 / 16:00 | Aktualizováno: 15.06.2022 / 19:32
V úterý 7. června 2022 proběhlo na půdě Generálního konzulátu ČR v Miláně slavnostní zahájení výstavy „Fragmenty empatie – Bořek Šípek a jeho stopy v Miláně“. Vernisáž se uskutečnila v rámci slavného Milánského týdne designu – Milano Design Week, každoročně největší a nejdůležitější akce v lombardské metropoli. Italská tisková agentura AGI zařadila výstavu mezi top 10 akcí milánské přehlídky designu 2022.
Výstavu věnovanou sklářskému mágovi Bořku Šípkovi v Miláně zahájil generální ČR Jiří Kuděla, který připomněl Šípkovu originalitu i křehkost. Bořek Šípek začal svou italskou kariéru na počátku 80. let 20. století právě v Miláně a je zde doposud velmi oblíben a oceňován mezi milovníky vynikajícího designu a českého skla. Expozice vzbudila velká očekávání, protože italská tisková agentura AGI ji zařadila mezi 10 akcí, které by si návštěvníci na letošním milánském týdnu designu neměli nechat ujít.
Tomu odpovídal i zájem odborné, stejně jako celé uměnímilovné veřejnosti. Slavnostního otevření výstavy 7. června večer se zúčastnilo na 400 hostů z řad designérů, diplomatické komunity, zástupců města a regionu Lombardie, ale také novinářů z Itálie, ČR, ale též Spojeného království a Spojených států. Výstavu si rovněž prohlédl i ministr kultury lombardské regionální vlády Stefano Bruno Galli.
Výstavu v rámci Milánského týdne designu známého též pod názvem „Fuori Salone“ připravil Český dům/Generální konzulát ČR v Miláně ve spolupráci s firmami z ČR (Lasvit, Ajeto), Slovenska (Rada International) a Itálie (Driade) a za pomoci soukromých sběratelů. Vystaveno bylo 51 unikátních váz designéra Bořka Šípka. Výstavu připravili umělečtí kurátoři Maxim Velčovský a Stephan Hamel, technické přípravy spolu s generálním konzulem prováděl Marcel Náhlovský.
Milánský týden designu/Fuori Salone je nedílnou součástí nejdůležitějšího milánského veletrhu užitného nábytku a designu „Salone del Mobile“, který patří mezi nejvýznamnější na světě.
Výstava děl Bořka Šípka probudila další zájem o české sklářské umění a spolu s dalšími expozicemi velkých firem jako je Lasvit či Preciosa přispěla k šíření jeho dobrého jména v Itálii.