
Česká firma PŘÍHODA vyrábí z Mexika pro celou Ameriku
14.11.2022 / 21:50 | Aktualizováno: 06.03.2023 / 17:48
Dne 9. 11. 2022 měli zástupci ZÚ Mexiko možnost navštívit jednu z úspěšných českých investic v Mexiku, společnost PŘÍHODA. PŘÍHODA México byla otevřena jako druhá zahraniční výrobní pobočka české firmy a dnes PŘÍHODA México pokrývá poptávku z celé Severní i Jižní Ameriky. Aktuální trend „near-shoringu“, kterým USA reagují na obchodní války i křehkost dodavatelských řetězců a dávají preferenční přístup na trh zboží a technologiím z regionu, násobí zajímavost Mexika pro zahraniční investory. Není proto překvapivé, že přesun výroby do Mexika zvažuje řada světových hráčů, ať již z Evropy nebo z Asie, příležitost zde vidí i stále více českých firem.
PŘÍHODA s.r.o. je jedním z hlavních výrobců textilních potrubí a difuzorů na světě. Společnost byla založena v roce 1994 v Hlinsku a dodnes ji vlastní a provozuje její zakladatel Zdeněk Příhoda. Společnost má v současné době jen ve svých firemních pobočkách v České republice více než 200 zaměstnanců. Exportuje do více jak 70 zemí, prostřednictvím tří výrobních závodů a 139 obchodních zástupců na pěti kontinentech.
Mexická pobočka byla otevřena v roce 2017 ve městě Irapuato, Guanajuato a v tuto chvíli má 24 zaměstnanců. Speciální látka a většina výrobních komponentů do Mexika dováží z ČR. Z centrály v Mexiku se realizují projekty ze zemí Severní a Jižní Ameriky.
Textilní potrubí a difuzory se vyrábí na míru, kdy zákazník si může vybrat barvu a provedení a potrubí může obsahovat i osvětlení. Textilní potrubí Příhoda je možné najít v nejrůznějších prostorách - v továrnách, potravinářských provozech, kancelářských objektech a jiných velkokapacitních prostorech. Jejich výhodou je mimo jiné nízká hmotnost, dlouhá životnost a možnost individuálního potisku.
Mexiko je dlouhodobě zemí zajímavou pro přímé zahraniční investice z důvodu blízkosti trhu USA, ale i coby brána na latinskoamerické trhy. Aktuální trend „near-shoringu“, kterým USA reagují na obchodní války i křehkost dodavatelských řetězců a dávají preferenční přístup na trh zboží a technologiím z regionu, tyto výhody ještě násobí. Není proto překvapivé, že přesun výroby do Mexika zvažuje řada světových hráčů, ať již z Evropy nebo z Asie, příležitost zde vidí i stále více českých firem.
Autor: Daniela Sedláková