Praha hostila nákupčí z USA a Kanady: úspěšná mise na podporu kongresové a incentivní turistiky
15.12.2025 / 18:54 | Aktualizováno: 15.12.2025 / 19:05
V předvánočním období se v Praze uskutečnila významná incomingová mise nákupčích z USA a Kanady, zaměřená na podporu kongresové a incentivní turistiky do České republiky. Akce navázala na úspěšnou road show CzechTourism a Prague Convention Bureau, která proběhla v říjnu 2024 v Torontu, New Yorku a Los Angeles, a na následnou účast na veletrhu IMEX v Las Vegas v říjnu 2025. Zájem o Českou republiku jako atraktivní MICE destinaci byl potvrzen a mise v Praze měla za cíl tento zájem dále rozvíjet.
Česko jako MICE destinace
Projekt, který se uskutečnil od 8. do 13. prosince 2025, byl koncipován jako strategická prezentace Prahy a jednoho vybraného regionu nákupčím ze Severní Ameriky. Segment MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions – tedy setkání, incentivní cesty, konference a veletrhy) patří mezi oblasti cestovního ruchu, které byly pandemií COVID-19 zasaženy nejvíce, a Praha pocítila tento dopad obzvlášť citelně. Mise měla za cíl obnovit zájem o Českou republiku jako místo pro konference, incentivní cesty a firemní akce.
Do Prahy dorazily čtyři klíčoví nákupčí a jedna zástupkyně odborného tisku: Ebru Benli (Meeting Pros), Jamie Conroy (Conference Direct, Jennifer Murphy (Atlas Travel), Kris Batra (Freedom Travel and Tours Inc.) a Lydia Gregory (Prevue Meetings and Incentives). Ve spolupráci s ředitelkou zahraničního zastoupení CzechTourism v New Yorku Michaelou Claudino, týmem Prague Convention Bureau a Ministerstvem pro místní rozvoj ČR jim byla představena aktuální nabídka špičkových konferenčních prostor, hotelů, restaurací a dalších služeb v Praze a okolí, které prošly od pandemie výraznou proměnou. Součástí programu byl také networkingový workshop s českými MICE subjekty, který umožnil přímé propojení a networking.
„Praha nás nadchla nejen svou historií a krásou, ale především profesionalitou místních partnerů. Věřím, že Česká republika má obrovský potenciál stát se ještě silnějším hráčem na poli globálního MICE trhu,“ uvedla Jennifer Murphy, viceprezidentka společnosti Atlas Travel.
Program mise byl pečlivě sestaven tak, aby účastníkům nabídl atraktivní kombinaci profesionální prezentace destinace a autentického zážitku z České republiky. Po příjezdu do Prahy se hosté vydali na krátkou odpolední procházku v okolí hotelu, v následujících dnech poznávali Pražský hrad, historické centrum města i vánoční trhy. Součástí programu byly také inspekce konferenčních prostor, incentivní aktivity a networkingová večeře s českými MICE partnery. Vrcholem programu se stala exkurze do Středočeského kraje s návštěvou zámků Loučeň a Mcely, kde si účastníci vyzkoušeli výrobu ručně foukaných vánočních ozdob. Celý týden byl věnován i kulinářským zážitkům v Praze i mimo ni, zakončeným slavnostní večeří v restauraci 420 na Staroměstském náměstí. Program tak účastníkům představil rozmanitost české nabídky pro kongresovou a incentivní turistiku a vytvořil prostor pro navázání nových obchodních vztahů.
Autor: Petr Kašička, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Los Angeles
