Česko jako evropský magnet incentivní turistiky z USA
29.08.2024 / 18:46 | Aktualizováno: 30.08.2024 / 18:18
Incentivní turistika je na první pohled málo viditelná, ale přináší České republice každoročně stamiliony dolarů ať přímo od zahraničních firem nebo nepřímo od jejich pozvaných hostů a doprovodných akcí. V USA je tato forma turistiky velmi oblíbená a běžně využívaná. Jedná se také o moderní a nezastupitelnou formu motivace a odměňování zaměstnanců, obchodních partnerů nebo klientů. Investice do incentivní turistiky vedou k dosahování vyšších pracovních výkonů, ke zvýšení firemní loajality a k stabilnímu růstu obchodního zisku společností.
Incentivní turistika, nebo-li MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), je vrcholný segment turistického ruchu orientovaný na organizaci prestižních kongresů a konferencí a obchodních jednání ale i běžné turistiky pro firemní zaměstnance a jejich partnery a klienty.
Česko se mnoho let úspěšně prezentuje na severoamerických veletrzích a v rámci specializovaných kampaní jako země, která překypuje možnostmi a nabídkami pro tento typ turistiky. Zatímco v USA existuje více než 600 firem zabývajících se incentivní turistikou, v ČR jsou jich zatím jen desítky, ale toto číslo každým rokem roste. Pro Českou republiku a zejména pro firmy aktivní v incentivní turistice je tato část průmyslu extrémně zajímavá, neboť jejím prostřednictvím se do Prahy a regionů dostávají velké americké firmy, které na své akce zvou tisíce zaměstnanců a hostů. Hosté z Ameriky jsou přitom pro naši zemi velmi perspektivní. Ze vzdálenějších zemí cestují do ČR nejvíce právě turisté a návštěvníci z USA. Ročně jich navštíví ČR přes 500 tisíc, přičemž zde stráví v průměru 3,5 dne, tj. necelé dva miliony nocí. Nad jinými návštěvníky vynikají také vysokými výdaji.
Zajímavé akce připravované pro české firmy v druhé polovině roku 2024
České firmy, zajímající se o incentivní turistiku, mají každý rok možnost účastnit se zajímavých a hojně navštěvovaných akcí, které v USA a Kanadě organizuje CzechTourism ve spolupráci s dalšími českými institucemi a partnery včetně českého Generálního konzulátu v Los Angeles. Letos na podzim stojí určitě za pozornost českých firem MICE Road Show, kterou organizuje Prague Convention Bureau, a která na přelomu září a října 2024 směřuje do New Yorku, Toronta a Los Angeles. Další zajímavou akcí je největší veletrh kongresové a incentivní turistiky v Severní Americe IMEX v Las Vegas v první polovině října 2024, které se mohou české firmy účastnit v rámci stánku CzechTourismu. Na začátku prosince 2024 organizuje CzechTourism a Generální konzulát ČR v Los Angeles týdenní incomingovou misi pro vybrané zástupce incentivní turistiky ze západu Spojených států do České republiky, kteří naopak navštíví české firmy, které v tomto segmentu podnikají, v jejich domácím prostředí.
Česká republika má opravdu co nabídnout. Má skvělou polohu uprostřed Evropy s vynikajícím spojením do celého světa. Je výborně hodnocená z pohledu MICE touristiky – dle indexu ICCA (International Congress and Conference Association) je Praha pátou nejlepší destinací kongresové turistiky a dle světového cestovatelského serveru TripAdvisor je ČR sedmou nejlepší turistickou destinací světa. V ČR je unikátní kombinace kultury, památek včetně největší koncentrace hradů a zámků v Evropě, ale též vynikající a přitom cenově dostupné kuchyně. Toto je v USA velmi oceňováno a poptáváno.
Petr Kašička, ekonomický diplomat, Generální konzulát České republiky v Los Angeles